vrijdag 16 maart 2018

Warm wishes

 
Hallo en goedemorgen, gezellig dat je ook vandaag weer bij Craftliners op bezoek komt! Ik heb even op de site van het KNMI gekeken. De lente begint dit jaar op 20 maart. En aangezien het vandaag 16 maart is, is het dus nog winter. Geen enkel probleem dus om vandaag een kaartje te laten zien met de leuke Winter Sparrows van Lawn Fawn ;-) Ze lagen al een tijd op mijn bureau te wachten. Dit was dus een soort van laatste kans om ze te gebruiken.
 
 
Op deze kaart heb ik ze gecombineerd met een gave LOVE-stans van My Favorite Things. Het tekstje is ook van MFT en komt uit de set Polar Pals. Ik heb maar een gedeelte van de tekst gebruikt, Dat doe ik wel vaker. Op die manier kun je vaak meer met je tekststempels dan je in eerste instantie denkt.
 
 
 
De drie sparrows heb ik gekleurd met markers. Je kunt natuurlijk net zo goed kleuren met potloden, bijvoorbeeld die van Faber Castell. Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Op mijn kaart was slechts plaats voor twee van de mussen. Zonde om nummer drie niet te gebruiken. Daarom nog een tagje gemaakt voor dat laatste musje. Ook op het tagje staat een gedeelte van een tekststempel uit de Polar Pals set van My Favorite Things.
 
 
Werkwijze:
  • Snijd een witte basiskaart van 9,2 x 24,8 cm, ril en vouw dubbel.
  • Stans uit een stukje geruit designpapier van MFT de LOVE-tekst.
  • Stans die tekst ook uit effen cardstock.
  • Snijd het designpapier door en gebruik alleen de onderste helft.
  • Plak dit op een stuk wit cardstock.
  • Stans hieruit een rechthoek met een pierced rectangle van MFT.
  • Plak in de openingen de effen letters.
  • Stempel de tekst op het designpapier.
  • Stempel de sparrows en kleur ze in met markers of potloden.
  • Stans of knip de sparrows uit en plak ze op.
  • Plak tot slot de rechthoek verhoogd op de basiskaart.
  • Maak met de overgebleven sparrow, restjes cardstock en designpapier ook nog een tagje.
 
 
 
Gebruikte materialen:
  • Lawn Fawn Winter Sparrows: LF565
  • My Favorite Things Graphic Grids Pastels 6x6 Paper Pack: EP-48
  • My Favorite Things Polar Pals Clear Stamps: CS-236
  • My Favorite Things Die-Namics Huge Love: MFT-1182
  • My Favorite Things Pierced Rectangle STAX
  • My Favorite Things Pierced Traditional Tags STAX: MFT-375
 
 
Gezellig dat je ons blog weer kwam bezoeken! Mocht je tijd hebben, dan vind ik het hartstikke leuk als je een reactie achterlaat. Die lees ik met ontzettend veel plezier! En mocht je nóg meer tijd hebben, dan kun je misschien aan onze cirkel-challenge meedoen :-) De prijs is een hele leuke paperpad van Lawn Fawn. De moeite waard dus om mee te doen. Voor nu heel erg bedankt voor het langskomen en alvast een heel fijn weekend!



Follow Me on Pinterest

6 opmerkingen:

Aartje zei

Oh wat is dit weer leuk Ellen. Leuk dat je laatste vogeltje ook een plekje kreeg op de tag.
Groeten, Aartje

Nancy Soetaert zei

Wat zal het derde vogeltje blij zijn dat het toch ook in deze toffe blogpost terecht kwam!
Tof werk!
Nancy

Mariken zei

Ook hier nog even genieten van jouw leuke lentekaart! Ik vind ‘m gaaf!

Sarah zei

In de side bar herkende ik al dat het jouw werk is. Heel tof! Lf en MFT zijn zo'n leuke merken!

Colien zei

Heel mooi, zowel het kaartje als de tag! En je lijkt wel een juf, zo'n duidelijke uitleg ;)
grt Colien

Anneke Wijers zei

Wat een leuke kaart!