zondag 18 maart 2018

Hanger met gekleurde kraal


Hallo lieve bloggers,

Vandaag een hanger met kraal. Door het wisselen van de kraal, kun je je sieraad makkelijk aanpassen op je outfit.
Tussen de witte 1,5 mm latjes,  rol ik met een kleiroller de zilverklei uit.
Met twee ronde uitsteker, steek ik twee cirkels uit.
Eerst de buitenste, daarna de binnenste cirkel.
De buitenste cirkel laat ik zonder textuur en plaats ik op een lamp om te drogen en een bolle/ holle vorm te creëren.
De kleine cirkel voorzie ik van een textuur.
Met de textuurmatje druk ik een afdruk in de klei.
Het matje heb ik eerst ingesprayd met anti plak formule, zodat de klei niet in de het matje blijft plakken.
Nadat ik de textuur in de klei heb gedrukt, steek ik nogmaals de kleine cirkel uit om deze glad af te werken.
met een rietje steek ik een gaatje uit de kleine cirkel, zodat hier later een koord doorheel kan.
Ik laat ook de kleine cirkel op een lamp drogen, met de textuur naar beneden. Voor een hol effect.

Na het drogen schuur ik alle cirkels heel voorzichtig met schuurpads.

Na het afbakken en afkoelen heb ik het sieraad  gepolijst met een polijstborstel en schuurpads en gezwart  met zwavellever. Hierdoor komt de textuur tot uiting.
Met de fijnste schuurpad heb ik het zwart zoveel weggehaald tot dat het alleen nog in de diepere delen van het reliëf zichtbaar is.
Tot slot borstel ik de hanger en laat deze mat

Ik maak het sieraad af met een lederen koord en een oranje keramiek kraal.

Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks (ZF-007)
Anti-plak Formule (ZF-039)
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof (ZR-059)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn (ZR-061)
Art Clay Zwavellever 6 cc (ZF-038)
Textuurmatje


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

prachtiggggg

gr karin

Ellen zei

Mooie hanger! Gaaf idee dat je de kleur kunt aanpassen door de kraal te wisselen.

Anneke Wijers zei

Héél mooi!