woensdag 20 december 2017

Strandvondsten



Hallo lieve lezers,

Zoals ik wel eens eerder in een post van mij heb verteld, ben ik gek op strandvakanties.
Ik ben altijd opzoek naar schelpjes en steentjes. Maar waar ik wel heel blij van word zijn hele kleine zee-egeltjes.
In deze post vertel ik jullie hoe ik mijn strandvondsten hanger van zilverklei, UV-hars, zand en zee-egel heb gemaakt. 


Ik heb de zilverklei tussen twee witte latjes (1,5 mm) uitgerold tot een ronde vorm.
Met penseel, varkenshaar kwastje, water zilverklei pasta en spuitklei met fijnste spuitmondje breng ik textuur aan op het rondje.
De varkensharen kwast zorgt voor een grove textuur door met de kwast in de zachte klei te tamponneren.
Met spuitklei zonder spuitmond maak ik een "zetkastje".
Schelpjes maak ik met behulp van malletjes die ik op de hanger plaats.
En met gietkorrels en zilvergruis creëer ik kiezels en steentjes.
 De gietkorrels en het zilvergruis zet ik op de hanger vast met zilverpasta .
Aan de achterkant van de hanger plaats ik een bailback, waar later een rubberen collier doorheen gaat.

Na het afbakken heb ik de hanger gepolijst met een polijstborstel en schuurpads.
Met zwavellever heb ik de hanger gezwart om de textuur goed uit te laten komen.
 Voor extra glans heb ik de hanger gepolijst in mijn polijstmachine.


Het zetkastje vul ik met zand, Art Clay Acrylhars Transparant en zee-egeltje. 
De acrylhars laat ik uitharden onder een UV-lamp.



Ik ben weer benieuwd naar wat jullie van deze hanger vinden en hoop jullie geïnspireerd te hebben iets te maken met leuke dingetjes die je vindt in de natuur.





Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Mariken zei

Prachtig zeg, zo mooi gemaakt!

!neke zei

Super mooi !!!!!

Ellen zei

Echt heel mooi!