zondag 17 december 2017

Sneakers en kerstpapier

Hallo allemaal,


Fijn dat je ons blog weer bezoekt vandaag. De kerstdagen naderen en ik denk dat iedereen inmiddels wel klaar is met zijn kerstkaarten. Maar wat doe je dan met je restjes designpapier uit je kerst blokjes. Je kunt ze in een kast leggen en niet meer naar kijken tot volgend jaar november, maar mijn ervaring is dat je dan toch weer dat leuke nieuwe blokje wil wat dan in de winkels verschijnt (lol).



Maar wat kun je er dan nog wel mee? Als je deze blokjes kritisch bekijkt zie je dat helemaal niet al het papier nu echt een winterlook of kerstlook heeft, maar dat je deze voor veel meer doeleinden kunt gebruiken. In dit geval het ik de paperpad A Perfect Winter van Echo Park gebruikt voor een stoere kaart met sneakers.


 Ik ben voor deze kaart begonnen met een stuk Papicolor zwart papier van 15 x 30 cm.
 Hierop rood papier van Papicolor in de maat 14,5 x 14,5 cm.
Het designpapier sneed ik nog een halve centimeter kleiner op 14 x 14 cm.
Eveneens van designpapier sneed ik een strook van 4,5 x 14 cm.
Het plaatje van de sneakers is een cardtopper van Dixi Craft. Deze matte ik op zowel rood als zwart cardstock.
De tekst Happy Birthday heb ik ook uit beide kleuren gesneden en vervolgens iets verspringend op elkaar geplakt.
Om de kaart af te maken sneed ik met 2 stansen van My Favorite Things de sterren en de pijlen uit.


Hieronder nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Dixi Craft Cardtoppers Sneakers ET0261
Echo Park A Perfect Winter APW136023
Dovecraft Happy Birthday Die DCDIE041
My Favorite Things Stacking Stars MFT-035
My Favorite Things Accent Flag MFT-235


Ik hoop dat ik je op een idee gebracht heb om toch je kerst papier nog niet op te ruimen. Wist je dat je je kaart ook op onze Facebook pagina kunt laten zien. Ik  ben benieuwd of ik daar binnenkort jouw kerstpapier op een andere manier gebruikt voorbij zie komen.





Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Dora zei

Super mooi!

Petra-loves-paper zei

wat een gave stoere kaart en een prima idee om een tweede leven voor je kerstpapier te zoeken!

Ellen zei

Leuk idee om met ‘kerstpapier’ een stoere kaart met All Stars te maken!

Anneke Wijers zei

Wat leuk... echt voor een jongen,
óf een hele stoere meid.