woensdag 8 juli 2015

Wrap armband


Goedemorgen lieve lezers,

Bij zomers weer en outfit hoort een zomers sieraad.
Vandaag vertel ik jullie hoe ik deze wrap armband gemaakt heb.
Bij het maken van deze armband heb ik gebruik gemaakt van de Textuur matten Flourish/ Majoration van Lisa Pavelka.  Nieuw bij Craftlines. En erg leuk om toe te passen in zilverklei, bronsklei, koperklei of Cernit.
Ik heb een bolletje van 10 gram Art Clay Zilver Klei uitgerold tussen twee witte latjes (1,5 mm).
De Art Clay Zilver Klei  heb ik zo uitgerold dat er al een beetje een ovaal ontstaat, zodat ik uit het plakje een ovaal kan snijden met een sjabloon.
Na het uitrollen van de klei heb ik een reliëf aangebracht met de Textuur matten Flourish/ Majoration van Lisa Pavelka.
Voordat ik de afdruk maakte heb ik het textuurmatje eerst met een beetje Art Clay Anti-plak fomule ingesprayd om te voorkomen dat de zilverklei aan het matje blijft plakken.
Na het aanbrengen van de textuur heb ik met het sjabloon een ovaal uit de klei gesneden.
Deze vorm heb ik op een lamp laten drogen om een bol effect te verkrijgen.



Nadat ik de ovaal heb laten drogen heb ik met een 2 mm boortje twee gaatjes geboord aan de uiteinden van de ovaal.
Ik heb de ovaal afgebakken op 750 graden.
Na het afkoelen heb ik de ovaal gepolijst met een polijstborstel en schuurpads. 
Door de hanger in een badje met zwavellever te dompelen, wordt het zilver gezwart. 
Met de fijnste schuurpad heb ik het zwart zoveel weggehaald tot het alleen nog in de diepere delen van het reliëf zichtbaar is.
Door het gebruik van zwavellever komt het reliëf mooi tot uiting.
Tot slot heb ik de ovaal hoogglans opgepoetst met polijstpasta en een poetsdoek.
Met zilveren ringetjes, een slotje, rond leer en eindkapjes heb ik de armband afgemaakt.



Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks (ZF-007)
Textuur matten Flourish/ Majoration van Lisa Pavelka (F-192)
Anti-plak Formule (ZF-039)
Sjabloon Ovaal (ZF-0902)
Professionele Naaldpen (ZF-004)
Oven Art Clay Silver & Gold Pro-1 (ZK-0013)
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof (ZR-059)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn (ZR-061)
Art Clay Polijstpasta (ZF-311)
Poets- Polijstdoek (ZF-034)
Art Clay Zwavellever 6 cc (ZF-038)


Follow Me on Pinterest

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Een échte blikvanger, prachtig!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Lydia Boode zei

Super mooi weer

Aartje zei

Wat een mooi effect geven die nieuwe textuurmatjes, top resultaat.
Groeten, Aartje

Ellen zei

Echt heel gaaf en mooi!

Crea Astrid zei

Wowwww, wat prachtig gemaakt. Staat ook erg mooi om je arm.

Groetjes, Astrid.

Wenda zei

Schitterend weer Yusti,

Hugs Wedna

Angela zei

Woww wat een schitterende armband Yusti!!
grt Angela