vrijdag 10 juli 2015

Travel stories

Hallo en goeiemorgen! De vakantie komt met rasse schreden dichterbij, tenminste die van mij ;) Nog één week met vergaderingen en uiteindelijk het uitdelen van de rapporten aan mijn mentorklas en het is zo ver. Zes weken vakantie! Om alvast in de stemming te komen heb ik dan ook een vakantie-kaartje gemaakt. En daarvoor heb ik het toepasselijke Travel Stories-blokje van Carta Bella gebruikt.


De strook met plaatsnamen is helemaal leuk. Parijs, Praag, Wenen, Londen, Berlijn en Hong Kong... ik ben er allemaal geweest. Gelukkig is er nog genoeg te zien op de wereld: Moskou, Sydney en Kiev staan zeker nog op mijn verlanglijstje. Altijd leuk om naar een stad te vliegen voor een bezoek, toch?! Op dit kaartje zit ook de gave ampersand van MFT. Daaraan heb ik twee labeltjes met plaatsnamen vastgemaakt die ik uit het designpapier heb geknipt.


Werkwijze:
  • Snijd een basiskaart uit wit cardstock van 20 cm x 14 cm, ril en vouw dubbel.
  • Snijd een stuk grijs cardstock van 10 x 14 cm.
  • Snijd een stuk blauw cardstock van 9,4 x 13,4 cm.
  • Snijd een stukje designpapier van 13 x 9 cm.
  • Plak die drie stukken op elkaar en op de basiskaart.
  • Stans een brede banner met de stans uit de MFT Blueprint 13.
  • Snijd een strook uit het designpapier met de plaatsnamen.
  • Stans een cirkel uit het designpapier met de MFT Stitched Circles.
  • Stans de MFT Ampersand uit grijs cardstock.
  • Knip twee plaatsnamen uit het designpapier en bevestig met een touwtje aan de ampersand.
  • Plak de ampersand verhoogd op.


Gebruikte materialen:
  • Carta Bella Travel Stories 6x6 Inch Paper Pad: CBTS40015
  • My Favorite Things Die-namics Blueprints 13: MFT-453
  • My Favorite Things Die-namics Stitched Circle STAX: MFT-388
  • My Favorite Things Die-namics Ampersand: MFT-485



Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Aartje zei

Gave vakantiekaart is dit Ellen.
Groetjes Aartje

Colien zei

Hele gave kaart, leuk is die ampersand, zeg!
grtz. Colien

Angela zei

Prachtige kaart Ellen. Leuke kleuren!
grt Angela

GerJanne zei

Heel leuke en toepasselijke kaart heb je gemaakt met de vakantie in het vooruitzicht. Gelukkig houden we nog wel te wensen over, he. Op mijn lijstje staan ok nog wel wat plaatsen.
Groetjes,
GerJanne