donderdag 30 juli 2015

Bleu Nautilus



Hallo lieve lezers,

Wat leuk dat jullie weer even een kijkje komen nemen bij mijn stukje over zilverklei.
Vandaag vertel ik jullie hoe ik deze oorbellen met Nautilus textuur en Acrylhars heb gemaakt.

Ik heb 10 gram Art Clay Zilver Klei uitgerold tussen twee transparante latjes (1 mm).
Na het uitrollen van de klei heb ik een reliëf aangebracht met Textuur matje Nautilus Fineline.
Voordat ik de afdruk maakte heb ik het textuurmatje eerst met een beetje Art Clay Anti-plak fomule ingesprayd om te voorkomen dat de zilverklei aan het matje blijft plakken.
Na het aanbrengen van de textuur heb ik met het sjabloon (Steen Onregelmatig) 2 x een vorm uit de klei gesneden.
Met een penseeltje en een beetje water heb ik de randjes van de vormpjes glad afgewerkt.
Om een soort ‘eyelet’ te creëren heb ik met een rietje twee rondjes uit een dun plakje klei gestoken. Deze heb ik op vormpjes geplaatst en vervolgens met een mini uitstekertje een klein gaatje aangebracht. Door de gaatjes worden later oorhaakjes aangebracht.
De vormpjes heb ik op een grote lamp laten drogen om een vaag bol effect te verkrijgen.
Ik heb de oorbellen in de oven afgebakken op 750 graden.


Na het afbakken heb ik de hanger gepolijst met een polijstborstel en schuurpads. 
Het reliëf heb ik gevuld met Art Clay Acrylhars Transparant dat ik op kleur heb gebracht met Art Clay Hars-Pigment Aqua .
De acrylhars en pigment meng ik op Aurelie Tear-off Palette. Dat is erg handig, want als je klaar bent scheur je het gebruikte velletje van het blok en dat gooi je weg.
Ik heb de hars onder een UV-lamp laten uitharden.


Tot slot heb ik de oorbellen in elkaar gezet met zilveren ringetjes, oorhaakjes en turkoois kralen.





Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1 mm 2 Stuks (ZF-006)
Textuur matje Nautilus Fineline (TTL-126-W)
Anti-plak Formule (ZF-039)
Sjabloon Steen Onregelmatig (ZF-0913)
Westcott Hobbymes Titanium Met Beschermkap (AC-E30403)
Oven Art Clay Silver & Gold Pro-1 (ZK-0013)
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof (ZR-059)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn (ZR-061)
Art Clay Acrylhars Transparant, Ange Super Resin UV Crystal (R-618)
Art Clay Hars-Pigment Aqua (ZR-174)
Aurelie Tear-off Palette (AUCM1001)
Art Clay Oorhaakjes 1 Paar 2 Stuks (ZK-017)


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie blikvangers...:-)!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Angela zei

Schitterende oorbellen Yusti!

Aartje zei

Prachtige oorbellen Yusti en zo'n mooie zomerse kleur.
Groeten, Aartje