zaterdag 25 juli 2015

Rozenketting


Hallo allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een rozenketting gemaakt met de kleuren rood en roze.
De ketting is lekker lichtgewicht en daardoor heerlijk te dragen.


De ketting is heel makkelijk te maken.
Ik begin met 4 plakken klei gemaakt op de dikste stand van de pastamachine.
2 Plakken karmijnrood,1 plak fuchsia en 1 plak licht roze.
Beide plakken roze leg ik op een rode plak en draai deze door de pastamachine 
op stand 3, dus 3 standen dunner.
De plakken leg ik nu op een vlak werkvlak en bestempel deze
 met de rozen achtergrond stempel van My Favorite Things.
De inkt die ik hiervoor gebruik is een heatset inkt en moet dus door
 de oven of door een heatgun verhit worden voor de hechting.


Als de inkt aan de lucht iets is gedroogd gebruik ik een druppel sjabloon en een naaldpen om 
de vormen uit te snijden.
Ik gebruik in dit geval de grootste druppel vorm van de sjabloon.
Voor een ketting heb ik 13 vormen uitgesneden die ik vervolgens op een plat 
oppervlak afbak in de oven.

Een afgekoeld schuur ik de randen glad en boor ik gaatjes zodat ik de vormpjes 
aan elkaar kan zetten met ringetjes. 
Je kan gewone zilveren ringetjes gebruiken maar in dit geval gebruik ik headpins 
die ik in een lusje buig.
Nog een slotje eraan en dragen maar!

Veel kleiplezier!

Gebruikte artikelen;

Cernit Number One, Roze 475, artikelnummer: CE0900056475
Cernit Number One, Karmijn 420, artikelnummer: CE0900056420
Cernit Number One, Fuchsia 922,  artikelnummer: CE0900056922
Cernit Premium Pasta Machine Modelling Clay, artikelnummer: CE-0901
My Favorite Things Roses All Over Background Stamp, artikelnummer: BG-44
Professionele naaldpen, artikelnummer: ZF-004
Sjabloon Druppel, artikelnummer: ZF-0910
My Favorite Things Hybrid Ink Pad Cranberry Cocktail, artikelnummer: HPAD-61


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuke zomers ketting in pink!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Aartje zei

Geweldig mooie ketting Lilian, prachtig deze stempel hiervoor.
Groeten, Aartje

Angela zei

Woww Lilian wat schitterend.... deze rozenstempel leent zich er heel goed voor.
Leuke kleurtjes ook!!
grt Angela