woensdag 14 januari 2015

You're my cup of tea

Hallo lieve lezers,

Wat leuk, ik heb gezien dat we al een aantal deelnemers hebben voor de nieuwe challenge "niet vierkant". Geweldig dat jullie meedoen. Dit is mijn inspiratie kaart. Aangezien ik graag vierkante kaarten maak, was dit voor mij wel even een uitdaging. Nu heb ik een aantal jaren geleden een workshop gevolgd waarbij we een easel card gemaakt hebben met cirkels. Dus dat vond ik voor deze challenge ook wel een goed plan.


Ik heb eerst 3 cirkels van Kraft karton gesneden met een diameter van 14 cm. Van 1 cirkel heb ik 2,5 cm afgesneden, dit is de ondercirkel. De 2e cirkel is doormidden gevouwen en op 4,5 cm vanaf de middenvouw is een rillijn gemaakt. Door de flap van 2,5 cm vast te zetten onder de ondercirkel heb je een basiskaart. Hieronder staat een foto waarop de boven- en onderzijde te zien is.


Als je nu de bovencirkel naar voren vouwt kun je hierop de 3e cirkel vastzetten. Vervolgens kan het dessinpapier op de cirkels bevestigd worden. Het dessinpapier is van Graphic 45, de botanical tea collection. Voor de ondercirkel heb ik een blauwe cirkel gesneden van 13,3 cm en een groene met tekst van 12,7 cm. Van beide cirkels heb ik een stukje afgesneden, zodat ze goed op de ondercirkel passen. Voor de andere cirkel heb ik de kleuren omgedraaid, dus eerst groen en dan blauw met tekst.


De stempel is van Taylored Expressions, in other words - tea. Ik heb hem gestempeld op aquarelpapier en geschilderd met de Faber Castell Pitt artist pens. Ik heb de volgende kleuren gebruikt: 153 kobalt turquoise, 171 lichtgroen, 230 koud grijs I, 235 koud grijs VI, 177 walnootbruin, 223 diep rood, 108 donker cadmium geel, 129 bleekroze. Van de afbeelding heb ik een ovaal gesneden en deze op een roze geschulpte ovaal vastgezet. Hiervoor heb ik de mallen van Aurelie gebruikt, hele fijne basismallen. De tekst heb ik op roze dessinpapier gestempeld en met de circle die van Aurelie heb ik er een rondje van gesneden. Rechtsonder de afbeelding heb ik nog wat papieren bloemen en blaadjes van ScrapBerry's bevestigd. Op de ondercirkel heb ik roze lint vastgezet. Hierop heb ik een knoop geplakt en daaronder een label met de tekst tea party. Deze komen van Graphic 45, chipboard, ook van de botanical tea collection. Tenslotte heb ik op beide cirkels nog wat verschillende kleurtjes strass steentjes van ScrapBerry's vastgezet. Ik daag jullie allemaal uit om een project te maken met het thema: alles behalve vierkant.

Gebruikte producten:

Stempel Taylored Expressions in other words tea (TEMS77)
Faber Castell pitt artist pens (FC-167148)
Graphic 45 botanical tea paper pad (4500887)
Graphic 45 botanical tea chipboard 1 en 2 (4500895/896)
Aurelie scalloped oval (AUCD1012)
Aurelie oval (AUCD1011)
ScrapBerry's cedar leaves (SCB300602)
ScrapBerry's cherry blossom rose-white (SCB300204)
ScrapBerry's adhesive gems French journey (SCB250001008)
ScrapBerry's adhesive gems rose garden (SCB250001010)


Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

GerJanne zei

heel leuk zo'n ronde easelkaart! Dank je ook voor de uitleg. Je hebt hem prachtig versierd!
GerJanne