donderdag 8 januari 2015

Uiltje

Hallo allemaal,

De challenge van deze maand is "niet vierkant". Een leuke uitdaging waar je alle kanten mee op kunt. Mijn voorbeeldkaart voor deze challenge was een uiltje gemaakt van stansen van Aurelie.
Leuk om straks te versturen als de eindexamens weer achter de rug zijn.

Ik wil jullie vandaag, aan de hand van een aantal foto's, graag uitleggen hoe ik deze kaart gemaakt heb.
Wat heb je hiervoor nodig:
Aurelie Rectangle waves nesting
Aurelie Circle Scalloped nesting
Aurelie Oval nesting 
Aurelie Square nesting
Aurelie circle nesting
Cardstock in 3 kleuren bruin en een restje zwart en oranje
dun wit papier
stukje touw
wiebeloogjes
 Nadat je alles uitgestanst hebt begin je om de rectangle waves nesting dubbel te vouwen (dan doe je 2 keer, de 2e is voor de stevigheid aan de binnenkant).
Daarna plak je de ovale stans op de ronde. Deze ronde plak je onder de rectangle waves stans. Je hebt nu de voorkant met de kop. Ook de tweede scalloped circle plak je op deze manier vast maar dan als achterkant van de kaart. De tweede rectangle waves plak je in de binnenkant vast voor extra stevigheid.

Vervolgens ga je met de ogen aan de slag. De bruine cirkel knip je doormidden voor de oogleden. En vervolgens lijm je de onderdelen op elkaar. Het zwarte vierkant gebruik je voor het hoedje. Ik heb er eens stukje zwart lint met een plakpareltje opgedaan.
Voor de snavel knip je een klein driehoekje en dit plak je onder de ogen. Ik heb de uil nog aangekleed met een klein opgerold wit papiertje waar ik een touwtje omheen geknoopt heb.

Ik wil jullie nog wel even een tip meegeven waar ik zelf pas achterkwam toen ik al klaar was. Bij het aan elkaar vastzetten van de kop en het lijf moet je er op letten dat je er voor zorgt dat je hem aan de onderkant niet op 1 punt laat rusten maar op 2. Anders blijft hij niet goed staan. (zie de foto's hieronder)

Hieronder nog een alle gebruikte stansen op een rijtje met het eindresultaat.

Gebruikte producten van Craftlines:
Aurelie Rectangle waves nesting AUCD1015
Aurelie Circle Scalloped nesting  AUCD1008
Aurelie Oval nesting                     AUCD1011
Aurelie Square nesting                 AUCD1009
Aurelie circle nesting                   AUCD1007

Ik hoop dat ik jullie met dit uiltje wat heb kunnen inspireren en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.





Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat ontzettend leuk bedacht en uitgevoerd Aartje. Een wijze uil...hihi.
Dank je voor de duidelijke uitleg.
Lieve groetjes Miranda

Crea Astrid zei

Wat een prachtige creatie en bedankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes, Astrid.

corryskaart zei

hoi aartje
wat een leuke wijze uil en zo duidelijk uitgelegd en zeker iets om ook eens te proberen:-))
grt corry

Wenda zei

Wat is hij leuk Aartje, super gedaan.

Hugs Wenda

Adriana zei

Even doorgeklikt vanuit je andere kaart. Heel mooi en duidelijk gedaan deze uil!