zaterdag 24 januari 2015

Kralenroller armband



Goedemorgen allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een armband gemaakt.
De kralen zijn gemaakt met een kralenroller, zo zijn de kralen 
allemaal gelijk van formaat geworden.

Ik ben begonnen met het mengen van de kleuren. 
De kleuren koper, goud, bruin, geel en turquoise heb ik gemengd met een flinke dot 
doorschijnende en witte glamour Cernit.
Dit geeft de kralen meer glans en diepte als ze gemarmerd zijn.

De verschillende kleuren klei heb ik in kleine stukjes gesneden en daarna een paar keer 
door de pasta machine gehaald op de dikste stand.
Van deze gemarmerde plak klei haal ik vervolgens stukjes klei voor de kralenroller.


Voordat ik een kraal rol maak ik de kralenroller vochtig met een vochtig doekje.
Dit zorgt ervoor dat de klei makkelijker rolt in de kralenroller.
Tegelijkertijd geeft het een supergladde afwerking van
de kraal zodat deze niet geschuurd of gelakt hoeft te worden.
Na het afbakken is de kraal klaar voor gebruik.
Gaatjes boren in de kraal doe ik na het bakken zodat de kraal niet vervormd.

De knoop heb ik gemaakt  uit een plak bruine klei.
 Ik heb een cirkel uitgestoken en gebakken op een bolle vorm.
Het reliƫf heb ik geaccentueerd met koperkleurige verf.
Na het bakken heb ik de twee gaten geboord.

Al deze onderdelen heb ik geregen op de manier van een wrap armband.

Veel kleiplezier!


Gebruikte materialen:
Cernit beadroller, artikelnummer CE904
Cernit Number One Bruin 800, artikelnummer CE0900056800
Cernit Number One Citroengeel 716, artikelnummer CE0900056716
Cernit Translucent 005, artikelnummer CE0920056005
Cernit Number One Turquoise 676, artikelnummer CE0900056676
Cernit Glamour Wit 010, artikelnummer CE0910056010
Cernit Glamour Goud 050, artikelnummer CE0910056050
Cernit Glamour koper 057, artikelnummer CE0910056057


Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtiggg!!!
Creatieve groetjes, Gaby

GerJanne zei

Zoooo, wat bijzonder deze armband.
Echt letterlijk en figuurlijk een sieraad!
Groetjes,
GerJanne