zondag 25 juni 2017

Nautilus


Hallo lieve lezers,

Vandaag een stoere armband met zilverklei “schuif” element met een afdruk van de Blockwallah Nautilus.
Ik ben gek op de Blokwallah stamps en het effect in metaalklei. 
Ook dit keer ben ik best wel weer tevreden over het resultaat.


Ik rol met een kleiroller zilverklei uit tussen de witte 1,5 mm latjes.
Met de Blockwallah stempel druk ik een afdruk in de klei.
De houten stempel heb ik eerst ingesprayd met anti plak formule.
Doe je dit niet, dan blijft de klei in de stempel plakken.
Met de professionele naaldpen snij ik de vorm bij.
Met een beetje water en een penseeltje werk ik de randjes netjes af.
Ik laat het sieraad op een lamp drogen voor een beetje bol effect.
Na het drogen plaats ik aan de achterkant met een beetje spuitpasta twee bailbacks.
Hierdoor gaat later een lederen koord.


Ik bak het element af op 820 graden.
Na het afkoelen heb ik het sieraad gepolijst met een polijstborstel en schuurpads en gezwart in een badje met zwavellever.
Met de fijnste schuurpad heb ik het zwart zoveel weggehaald tot dat het alleen nog in de diepere delen van het reliëf zichtbaar is. Ik hou het sieraad mat.
Het sieraad maak ik af met zeven 3 mm lederen koordjes en een stoere magneetsluiting. 
Aan één van de koordjes schuif ik het "schuif" element.



 Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Spuitpasta 10 Gram 1 Spuitmondje (ZA-0280)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks (ZF-007)
Anti-plak Formule (ZF-039)
Blockwallah Nautilus
Professionele Naaldpen (F-0004)
Bail Back 11 mm 10 Stuks Standaard (ZK-008B)
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad grijs (320-600) grof (ZR-059)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn (ZR-061)
Art Clay Zwavellever 6 cc (ZF-038)






Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

Ellen zei

Superstoer en gaaf deze armband!

Aartje zei

Prachtige zomerse armband Yusti.Stoer door het koord maar door het zilver toch heel elegant
Groeten, Aartje

Wenda zei

Hij is weer helemaal geweldig geworden Yusti.

groetjes Wenda

teadrip zei

Cool!! Gaaf stuk werk afgeleverd ��

Angela zei

Schitterende armband weer Yusti; lekker stoer!