maandag 5 juni 2017

Because you're the best

 
 
Hallo en goeiemorgen, gezellig dat je ook vandaag een kijkje komt nemen op het blog van Craftliners! Deze keer ben ik weer aan de beurt om een blogbericht te maken en jullie hopelijk te inspireren. Nu eens niet met een kaartje, maar met twee 'versierde' doosjes chocola. Ook lekker ;-) En bovendien heel leuk om cadeau te geven. Zo maak je van een gewoon doosje chocolaatjes op een eenvoudige manier iets bijzonders. En dat is toch anders geven.
 
 
 
De doosjes die ik gebruikt heb, komen bij Albert Heijn (reclame, hihi) vandaan. Superlekker zijn de noten met chocola die erin zitten. Maar natuurlijk kun je ook elk ander doosje chocolaatjes gebruiken. Ik ben begonnen met het uitzoeken van cardstock dat qua kleur mooi bij de doosjes matcht. Nu ik erover nadenk passen mijn doosjes eigenlijk ook heel goed bij onze nieuwe challenge: monochroom. Das puur (om in chocoladetermen te blijven) toeval.
 

 
 
Van zwart cardstock heb ik een wikkel gemaakt die om het doosje past. Daarna heb ik de bovenkant versierd. Daarvoor heb ik allerlei materialen van MFT gebruikt. Eén daarvan wil ik er even uitlichten. Dat is het achtergrondstempel: My Favorite Things Mesh Backround 6x6 Inch Cling Rubber. Ik heb het stempel op mijn bureau gelegd, dat beïnkt en daar gewoon een stukje wit cardstock bovenop gelegd om te 'stempelen'. Werkt prima. Er zijn heel veel van deze gave achtergrondstempels van MFT. Superleuk, want daarmee kun je als het ware je eigen designpapier maken.
 
 
Verder heb ik een cirkelstans gebruikt, een woordstans met tekststempels en een scribble-stans. Allemaal van My Favorite Things. Op de foto hieronder zie je de 'ingrediënten' waarmee ik de doosjes versierd heb.
 
 

 
Werkwijze:
  • Snijd van een zwart A4-cardstock een strook van 9,1 cm breed.
  • Ril die strook op 4,2 cm, 13,9 cm, 18,1 cm en 27,8 cm.
  • Vouw het doosje en zet het vast met een strook dubbelzijdig tape.
  • Snijd een stuk blauw/oranje cardstock van 9,3 x 8,7 cm.
  • Stempel het ruitje in blauw/oranje op een stuk wit cardstock van 8,9 x 8,4 cm.
  • Stans een cirkel uit lichtblauw/geel cardstock.
  • Stans een scribble uit dezelfde kleur cardstock als de 'basis'.
  • Snijd van een andere kleur blauw/oranje een strook van 2 x 9,2 cm.
  • Stans uit zwart cardstock het woord 'because'.
  • Plak alle onderdelen op elkaar en plak dat op de bovenkant van de wikkel.
  • Stempel op een stukje zwart cardstock de kleine tekstjes.
  • Gebruik hiervoor een embossingpad en wit embossingpoeder.
  • Snijd hiervan kleine tagjes en maak er een gaatje in.
  • Doe de doosjes met chocolaatjes in de wikkel.
  • Touwtje erom, labeltje eraan en klaar is het cadeautje!
 
 
 
 
Gebruikte materialen:
  • Aurelie Kalos Collection Cardstock Pack A4: AUKC1001
  • My Favorite Things Mesh Backround 6x6 Inch Cling Rubber: BG-90
  • My Favorite Things Die-namics Scribbles: MFT-625
  • My Favorite Things Because You Clear Stamps & Die-namics
  • Papermania Embossing Powder (1oz) - Seafoam White: PMA 4021010
  • Dovecraft Back to Basics Monochrome Twine
 
 
Gezellig dat je ons blog kwam bezoeken! Het zou superleuk zijn als je ook nog even de tijd vindt om een reactie achter te laten. Alvast bedankt daarvoor en tot een volgende keer! O ja, denken jullie ook nog aan onze challenge? Monochroom is de opdracht deze maand, dus één kleur in verschillende tinten gebruiken. Zou gaaf zijn als je meedoet.
 
 
 
 
 
Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Aartje zei

Wat een leuke manier om een kadootje aan te kleden. Heel mooi resultaat. Ik zal toch ook eeens een achtergrondstempel op mijn lijstje zetten. Je laat er zulke mooie resultaten mee zien.
Groeten, Aartje

GerJanne zei

Heel gaaf! En zo te lezen snel te maken en dat vind ik ook belangrijk voor een wikkel of verpakking. Goed idee van de achtergrondstempel.
Groetjes,
GerJanne

Maria V zei

Ik zie nu dat de kleuren van de doosjes doorgevoerd zijn in de uitvoering. Top. Bedankt voor de tip van het stempelen.

Danielle zei

Super leuk!! Zo'n heerlijk leuk doosje wil iedereen wel krijgen :-)