zondag 17 september 2017

Schelp




Hallo lieve lerzers,

Ik ben net terug van een weekje Normandie, dan blijf ik altijd nog even in het strandthema hangen.
Vandaag een sieraad gemaakt met een gevonden schelp.
Een prachtige textuur voor een set eenvoudige nieuwe oorbellen.


Deze oorbellen zijn heel eenvoudig te maken, iedereen kan het!
Ik rol 2x een stukje zilverklei uit tot een druppelvorm. 
De schelp spray ik in met Anti-Plak Formule om te voorkomen dat de klei aan de schelp blijft plakken.
De klei druk ik aan op de schelp en leg deze daarna plat om mijn werkoppervlak.
In beide vormen plaats ik een schroefoogje zodat hier later oorbel haakjes aan gemonteerd kunnen worden.


De oorbellen bak ik af op 800 graden.
Na het afbakken heb ik de oorbellen gepolijst met een polijstborstel en schuurpads.
De oorbellen heb ik gezwart met zwavellever en weer geschuurd met een schuurpad. Hierdoor komt de textuur mooi tot uiting.




Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Art Clay Plastic Strips 1,5 mm 2 Stuks (ZF-007)
Anti-plak Formule (ZF-039)
Art Clay Zwavellever 6 cc (ZF-038)
Art Clay Plat Schroefoogje Klein 10 Stuks, Artikelnummer: ZK-038A
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)





Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Ellen zei

Wat maak jij toch altijd mooie sieraden, prachtig!

Unknown zei

Prachtig weer Yusti!!!

Aartje zei

Mooi om op deze manier de zomer vast te houden.
Groeten, Aartje