zondag 24 september 2017

DixiCraft - Kersttoppers

Goede morgen allemaal!

Vandaag heb ik weer een kerstkaart voor jullie.
Bij Craftlines komen gestaag allerlei schitterende kerstlijnen binnen, waaronder kersttoppers van DixiCraft.
Ideale afbeeldingen van stevig karton in een zeer bruikbaar formaat van 7x10cm en 9x9cm.
Ik ben met de rechthoekige variant aan de slag gegaan.


Om de afbeelding eruit te laten springen heb ik gezocht naar een licht achtergrondvel in zachte tinten.
Deze vond ik in het Craft Smith paperpadje 'The Shimmer Christmas'. Weliswaar een paperpad van vorig jaar, maar nog steeds geweldig om mee te werken. Bij het achtergrondvel een passend vel cardstock gezocht; mocca van PapiColor. Deze kleur komt iets terug in de takjes van de naaldboom. Verder heb ik gewerkt met rood en groen cardstock; passend bij de afbeelding om zo een mooi geheel te krijgen.
Het rode cardstock heb ik met een embossingfolder (uit de nieuwe kerstlijn 'A Very Merry Christmas' van CartaBella) door de stansmachine gehaald. Het groene cardstock heb ik met een stans van MFT door de stansmachine gehaald en daar de afbeelding opgeplakt. De gestanste kersttak en -bomen heb ik bewerkt met gouden glitterglue.
Jullie zien dat je met weinig materialen een heel leuke kerstkaart kunt maken.
Bovendien is deze kaart relatief snel in elkaar gedraaid (zonder dat het er afgeraffeld uitziet)..... iets wat met het maken van kerstkaarten zeer welkom is.... gezien de grote aantallen kaarten die sommigen van ons versturen :).

Gerbruikte materialen:

 CartaBella - A Very Merry Christmas - embossingfolder Merry Christmas - CBVM72032
CottageCutz - Fir Trees (Elites) - CCE-299
CraftSmith - Shimmer Christmas - paperpad 6x6 inch - CIN0216
DixiCraft - Toppers 7x10cm - Christmas Red - ET0004
DoveCraft - ChristmasBasics - Glitter Glues Silver&Gold - DCGLI005X16
MyFavoriteThings - Die-Namics - Stitched Rectangle STAX - MFT-506
PapiColor - A4 - karton - 6 stuks - donkergroen - 301916
PapiColor - A4 - karton - 6 stuks - rood - 301918
PapiColor - A4 - karton - 6 stuks - mocca - 301953
TatteredLace - The Magic of Christmas - Tree&ClearStamps - ETL344

Dit was mijn laatste bijdrage aan het Craftlinersblog.
Door privé-omstandigheden heb ik helaas moeten besluiten uit het designteam te stappen; mijn mantelzorgtaken vergen te veel energie en tijd en dat valt niet meer te combineren met een optimale bijdrage aan dit schitterende blog.

Ik heb twee en een half jaar met ontzettend veel plezier met de prachtige materialen van Craftlines mogen werken en wil Lydia en Wenda dan ook heel erg bedanken voor het gestelde vertrouwen in mijn gefreubel. Helemaal uit het oog verliezen doe ik de dames niet..... op de wekelijkse freubelavonden met Aartje en Lydia in Gorssel zal ik zo lang het gaat van de partij zijn.

Met pijn in mijn hart neem ik afscheid.
Het ga jullie allen goed.


Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Je hebt nog een hele mooie afsluiter gemaakt Angela. Het is een plaatje van een kerstkaart. Mooi dat glitterlijntje op de bomen, heel subtiel.
Sterkte met mantelzorgen en misschien komt er weer eens iets op je pad wat beter te combineren valt.
Lieve groetjes Miranda

Yusti's Design zei

Wat jammer Angela dat je er mee stopt! Wel begrijpelijk.
We zullen je bijdrage op het blog missen.
Mooie kaart nu ook weer.
Heel veel sterkte!!
Liefs, Yusti

Aartje zei

Angela, je hebt een mooie afsluiter gemaakt. Ontzettend jammer dat het mantelzorgen zoveel van je energie en tijd vraagt. Gelukkig blijf je wel van de partij op onze wekelijkse kleuravondjes.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

Lieve Angela,

Afscheid nemen doe ik niet echt, blijf je gelukkig nog zien op de kleuravonden.
Al is het vreselijk dat we je op het blog moeten missen.
Maar je weet wat we gezegd hebben.
Dank je voor al je geweldige bijdrages afgelopen jaren, hoer maar ook in de andere teams.

Hele dikke knuffel

Angela zei

Dames heel erg bedankt voor de lieve reacties.....