dinsdag 30 juni 2015

Zin in een visje?

Hallo lieve bloglezer,

Het merk Scrapberry's is inmiddels niet meer weg te denken op de Nederlandse hobbymarkt. Kijk maar eens hier op de website van Craftlines hoeveel moois er van dit merk te koop is. Naast o.a. mooi papier, leuke embellishments, inkt en lint zijn er ook vele leuke (en niet onbelangrijk zeer betaalbare) stempels te koop. Met 1 van die leuke stempels heb ik vandaag een kaart gemaakt. Uit de serie Basik en Ko heb ik de set "for you" gekozen. Een leuke complete stempelset waar je steeds weer een andere kaart mee kunt maken. Op deze set zitten de vissen, de vissengraten, de meeuw, de kat en de tekststempel.  Ik vind het een erge leuke set met deze kat die zo hongerig naar de vissen kijkt.

Ik heb deze stempelset gecombineerd met het papier van Carta Bella Rough en Tumble. Een al wat oudere lijn maar nog steeds prachtig.

De basiskaart is 14x14 cm. Hierop het lichte groene (effen) designpapier van Carta Bella. Vervolgens uit de verschillende velletjes papier een drietal stukjes gesneden. (Maten 6,5x9,5cm - 7x7cm - 8x 4,5 cm) dit alles gemat op wit cardstock. De rand met de bootjes is 14x4 cm).
De vissen en de vissengraten heb ik ook op het designpapier gestempeld en vervolgens uitgeknipt en verhoogd op geplakt. Dat zelfde geldt voor de tekststempel.

Ik heb de kat en de meeuw gekleurd met faber castell polychromos. Voor de liefhebbers hier de gebruikte kleuren:
Kat: 272,273,274 en 275
Shirt: 223,121,217 (rood) 172,174 (groen)
Meeuw: 246, 157 en 184 (snavel)

Ik had nog nooit met Faber Castell Polychromos gekleurd, maar ik moet zeggen dat het heerlijk werkt. Ik als onervaren potlood kleurster kon er goed mee uit de voeten en ik zal het ook zeker vaker gaan doen.

Als laatste heb ik de stempel van de kat nogmaals gestempeld op een stukje papier uit een boek en het  papieren bootje uitgeknipt en opgeplakt. De stempel van de kat heb ik uitgesneden met en mal van Aurelie en gemat op een stukje groen designpapier. En ook dit weer wat verhoogd opgeplakt.

Hier nog even de gebruikte producten op een rijtje:



Scrapberry's Basik & Ko for You SCB4903004 
Carta Bella Rough & Tumble CB-RT19015
Faber Castell Polychromos  FC-110036-A
Aurelie square nesting snij en embossingmal AUCD1009



Follow Me on Pinterest

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leukerd!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Ellen zei

Oh, die stempelset vind ik zooooo leuk :) Heel gaaf kaartje!

Crea Astrid zei

Wat een grappige kaart. Leuk ook dat je paper piecing hebt gedaan met het bootje.

Groetjes, Astrid.

Plony zei

Wat schattig is dit....leuk zo allemaal bij elkaar passend. Een heel gaaf kaartje.
xxx Plony

Wenda zei

Wat is hij weer leuk geworden Aartje, helemaal super.

Hugs Wenda

Chantal zei

Wat een super grappige kaart.
Groetjes Chantal S

Angela zei

Hij is écht prachtig geworden!! Het kleuren met potloden gaat je écht goed af!!
LG-Angela