woensdag 10 juni 2015

Art journalpagina

Follow Me on Pinterest

Deze keer van mij een artjournal pagina gemaakt met shadowpaint. niet echt op de traditionele manier met lichtbak maar gewoon uit de losse hand. Alles mag tenslotte met een artjournal. Shadowpaint geeft een soort aquareleffect als het wordt vermengt met water De mooie heldere kleuren blijven dan ook behouden
Ik heb deze pagina in twee stappen gemaakt. 
Eerst heb ik op een vel a5 vel shadowpainting papier met shadowpainitng liner cirkels getekend. Als de liner opdroogt word het rubberachtig en krijg je vakken waarin je kunt kleuren . Terwijl de liner lag te drogen heb ik een ander vel shadowpaint papier genomen en hier willekeurig wat kleuren opgebracht, daarna met een plantenspuit nat gespoten waardoor de inkt ging vloeien en in elkaar over ging lopen. 
Terwijl het nat was heb ik er effectzout op gestrooid . Dit goed laten opdrogen  en het zout er voorzichtig af geveegd , met deze gave vlekkerige achtergrond als resultaat.
toen de liner goed droog was ben ik de cirkels gaan in kleuren met de kleuren light green , orange, yellow, scarlet en cobaltblue . 
Met een sakura koi waterbrush nam ik een wat shadow paint op en kleurde daar mee de cirkels wat zoals je ziet een mooi aquarell effect gaf. Het voordeel van een koiwaterbrush is dat je hem niet in water hoeft te dopen omdat het water al in de steel van de penseel zit en je  gewoon het even schoon veegt op een stukje keukenpapier en je weer met een andere kleur aan de gang kunt.. geen kopjes water die je om kunt stoten ( in mijn geval super handig ) 
Dit allemaal ook even goed laten drogen en toen de lijner er af getrokken wat super makkelijk gaat. 
Waar de liner had gezeten was het papier nog wit, hier ben ik met sakura pigma micron zwart 0,3 en 0,4 gaan opvullen met blokjes. Over het geheel nog even gestempeld met de Typewriter background stempel van MY Favorite Things en de hybride inkpad Licorisce ook van My Favorite  Things. 
 Daarna het geheel uitgeknipt en op de achtergrond geplakt. Met de sakura pigma micron 0,3 nog een lijntje langs de randen getekend en met de 0,4 de tekst geschreven. En klaar is weer een pagina voor mijn artjournal.

Hier nog even de gebruikte materialen op een rijtje:

Shadowpiant papier a5 SP0102
Shadowpaint liner SP0201
Shadowpaint drawingtips SP0203
Shadowpaint effectsalt SP0300
shadowpaint lightgreen SP0218
Shadowpaint  Orange SP0215
Shadowpaint Yellow SP0216
Shadowpaint scarlet SP0221
Shadowpaint Cobaltblue SP0220
Sakura pigma micron zwart 0,3 XSDK02#49
Sakura pigma micron zwart 0,3 XSDK04#49
Sakura Koi Waterbrush Medium XQR-M
My Favorite Things Typewriterbackground BG-3
My Favorite Things hybrid inkpad Licorice HPAD-4



3 opmerkingen:

Ellen zei

Dit ziet er gaaf uit! Geweldig al die vrolijke kleurtjes!

Aartje zei

Ziet er super uit in deze vrolijke kleurtjes.
Groeten, Aartje

Lydia Boode zei

wast leuk om te zien hoe je de shadow paint hebt gebruikt.
Mooie bijdrage
Hugs