donderdag 16 oktober 2014

Tattered Lace


Hallo creatieve mensen,

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie een kaart of een projectje te laten zien, voor we bij de kaarten aan komen ga ik jullie iets uitleggen.

We maken allemaal wel gebruik van stansen of dies denk ik zo, nou ik dus ook en ben dan ook altijd blij als ik weer iets nieuws zie hangen wat ik leuk vind in de winkel.
Zo kwam ik een paar maanden geleden het merk Tattered Lace tegen en ja wat moet je daar nou mee vroeg ik me zelf af. Die kleinere dies waar je goed van kon zien wat het was die begreep ik wel maar al die grote drukke dies ik weet het niet hoor.
Dit bleef toch ik mijn hooft zitten, dus een paar weken later toch maar eens zo'n magazine aan geschaft, SUPER een waanzinnig blad met geweldige uitleg.
Er word met deze dies op een heel andere manier gewerkt dan dat wij hier in Nederland gewend zijn. In elk blad staan heel veel kaarten stap voor stap beschreven en ook zeker 7 dies helemaal uit getekend hoe je ze kan gebruiken (ze knippen ze in stukken)


Nou ben ik aan de gang gegaan met de Stans "Chantilly Flourish`, jullie zien hem hier boven een grote hoek stans en een keer uit gestanst. Zo als jullie zien blijft hij in het papier zitten.


Je geeft 3 kleine knipjes. Los is de hoek ook zo weer te gebruiken.


Nog weer 3 knipjes, en je heb de hoek, en een losse rand, 4 van deze randen maakt weer een mooi frame.


En zo knippen we verder, nou ging het mij bij op de foto om de hoek. Maar ik zie nu dat als we de 2 stukjes bij knippen, we ook leuke swirls krijgen.


We blijven verder knippen en we houden telkens weer iets nieuws over uit toch maar 1 stans.
Nou moet ik zeggen heb eerst veel in het blad gekeken, maar als je er mee bezig gaat, ga je het zelf ook zien.


Voor de bovenstaande kaart heb ik de hoek 4 x uit gestanst, rand eraf en de uit einde iets bij geknipt, deze met 3d blokjes op geplakt voor de ruimte er tussen. Om het af te maken nog een tekst van Tatterded Lace in het midden en klaar.


Deze kaart is weer met de zelfde hoek gemaakt, door hem 4 keer uit 1 blad te stansen, en niet los te knippen. (Dit staat super uitgelegd in het magazine) De kaart verder afgemaakt met weer een tekst en een vlinder stans ook van Tattered Lace. De vlinder is het zelfde roze als in de kaart alleen is deze bewerkt met heel fijn glitter.


Als laatste kaart met weer de zelfde hoek en dan twee maal uit het papier gestanst en vast laten zitten. Deze kaart is verder afgewerkt met wat bloemetjes en een tekst stempel.


Gebruikte materialen :
Tattered Lace: Magazine (3)

Hoop dat jullie wijzer zijn geworden van mijn uit leg als je het leuk vind om op deze manier te werken met dies kan ik jullie echt het magazine aanbevelen.
Het heeft mij heel veel duidelijk gemaakt en ik kijk nu ook anders naar de dies van andere merken 
(kan ik daar misschien ook in knippen en er weer iets anders mee doen).


Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Miranda zei

Super deze uitleg en wat een variaties met een mal! Het zijn ook erg mooie gedetailleerde mallen. Een interessante blogpost Wenda, groet Miranda

Brenda zei

Heel mooi Wenda.

Gerrie zei

Super!!

annemarie zei

wauw wat is dat super zeg, had al een keer gezien in een blad maar het is echt geweldig om te zien wat je met die mallen allemaal kan en zo varierend.
je hebt super mooie kaarten gemaakt.

groetjes Annemarie