maandag 20 oktober 2014

Herfst ring!



Goedemorgen allemaal,

Het is herfst en de paddestoelen schieten de grond uit. 
Tijd om een bijpassende ring te maken.
Voor vandaag heb ik me laten inspireren door het bos. 
Op de grond zijn er veel mini landschappen te vinden van mos en hele kleine paddestoelen.
Dit bracht me op het idee om deze ring te maken.


De ring heb ik op deze manier gemaakt;

Ik begin met het bekleden van een wattebol met een laagje aluminium folie 
en een laagje kastanjebruin Cernit.
Overtollig klei snij ik weg zodat er ruw weg een schaaltje overblijft.
Het schaaltje wikkel in een stukje crepepapier en draai het als een snoep papiertje stevig om de bol.
Dit zorgt voor een mooie textuur.
Het schaaltje bak ik nu af.


Als het schaaltje is afgekoeld verwijder ik de bol en folie en vul het met bolletjes mosgroene klei.
De groen die ik hier gebruik is een mengsel van lichtgroen en dennegroen met een verhouding 4:1.
De bolletjes klei geef ik een textuur met behulp van de Makin's Clay Texture Set,
voor deze structuur gebruik ik het vorkje.
Met de kleine bol van de Makin's Clay Texture Set maak ik een kommetje voor het 'water'.
Nu begin ik met de kleine paddestoelen.
Eerst vorm ik van kleine bolletjes doorzichtig Cernit een puntig staafje en bak deze 10 minuten in de oven.


Eenmaal afgekoeld druk ik op deze staafjes een bolletje doorzichtige klei en vorm het tot een hoedje.
Het hoedje kleur ik met een beetje lichtbruin pastelkrijt, een beetje (alcohol)inkt kan ook.
De paddestoeltjes plaats ik in het mos en het schaaltje gaat opnieuw de oven in.
Om het af te maken giet ik een paar drupjes Ange Super resin UV Crystal in het holletje.
Met een kwastje breng ik ook een dun laagje aan op de hoedjes en zet het geheel 
onder een UV lamp om uit te harden.
De ring buig ik om een ronde vorm en het puntje maak ik vast met lijm in een voorgeboord gaatje.
De ring is nu klaar om gedragen te worden


Heel veel kleiplezier!

Gebruikte materialen;
Cernit number One, Bruin 800, artikelnummer: CE0900056800
Cernit number One, Dennegroen 662, artikelnummer: CE0900056662
Cernit number One, Lichtgroen 611, artikelnummer: CE0900056611
Cernit number Translucent, Doorschijnend 005, artikelnummer: CE0920056005
Makin's Clay Texture Set, artikelnummer: 35073
Art Clay Acrylhars Transparant, Ange Super Resin UV Crystal, artikelnummer: R-618
Cernit Premium Pasta Machine Modelling Clay, artikelnummer: CE0901



Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: