vrijdag 10 oktober 2014

Christmas is coming

Hallo lieve lezers,

Voor vandaag heb ik nog een kerstkaart voor jullie gemaakt met het schattige papier van Aurelie en Pergamano. Ik ben dol op uiltjes, dus de met de nieuwe multi grid ben ik super blij.


Ik ben begonnen met het snijden van een dubbele witte kaart van 14,8 x 14,8 cm. Daarna heb ik vierkanten gesneden uit diverse soorten papier. Hier volgen de maten: dessin blauw met witte vlekjes: 14,3 x 14,3 cm; dessin roze met witte vlekjes: 13,3 x 13,3 cm; wit kaartkarton: 12,6 x 12,6 cm; perkamentpapier strookjes: 12,3 x 12,3 cm. Deze lagen heb ik allemaal op elkaar bevestigd. Het perkamentpapier heb ik eerst met dubbelzijdige aslan op dun wit papier geplakt en vervolgens op maat gesneden. Op deze manier zie je geen tape of lijm. Aan de linkerzijde heb ik lint in bijpassende kleuren vastgezet en vervolgens heb ik het geheel op de kaart bevestigd.


Om het uiltje te maken heb ik perkamentpapier frosty blue met de matte zijde naar beneden op multi grid 42 gelegd. Ik heb het uiltje geciseleerd en vervolgens heb ik een transparante glitter sticker ovaal langs de afbeelding geplakt. Ook dit heb ik met dubbelzijdige aslan op dun wit papier bevestigd en het langs de sticker uitgeknipt. Het uiltje heb ik op een iets grotere ovaal van blauw dessinpapier bevestigd en dit met foamblokjes op de kaart vastgezet. Uit perkamentpapier heb ik de label met de tekst Christmas is coming ruim uitgeknipt, eerst weer met dubbelzijdige aslan op dun wit papier bevestigd en daarna langs de omtrek uitgeknipt. Aan de bovenzijde heb ik een gaatje geponst en hier heb ik een roze koordje doorheen gehaald. De label is ook met foamblokjes op de kaart vastgezet. Tenslotte heb ik nog een paar roze strass steentjes op de kaart geplakt. Hebben jullie ook zo'n zin om met deze materialen kerstkaarten te maken? Laat jullie kaarten maar zien op onze Facebook pagina, dat zou ik helemaal geweldig vinden.

Gebruikte producten:

Pergamano multi grid 42 (31472)
perkamentpapier frosty blue (62913)
Pergamano perkamentpapier collectie this is the season (62606)
Aurelie design paper collection this is the season (AUPP1002) 

Follow Me on Pinterest

Geen opmerkingen: