zondag 19 november 2017

Vogeltjes

Hallo allemaal,

Kerst komt met grote sprongen dichterbij en als ik op de blogs kijk die ik volg is dit ook het meest voorkomende thema op dit moment. Vandaag zorg ik voor wat extra inspiratie op dat gebied.

Het merk Cottage Cutz heeft recent een hele leuke stempellijn uit gebracht met vogeltjes. Hieronder even een kleine selectie uit de serie om je een beeld te geven.

Deze stempels bevatten allemaal een bijbehorende stans. Heel praktisch in gebruik dus.

Ik koos voor de stempel Chickadees en kleurde deze in met Faber Castell Polychromos potloden.
De gebruikte kleuren zijn:
snavel: 268, 182
vogels: 271, 180, 178, 177
tak: 180, 178, 175
bessen: 225
kop: 270, 271, 272

Ik combineerde deze stempel met een winterse paperpad van Echo Park uit de serie "A perfect winter".

Ik zal je nog even stap voor stap meenemen hoe de kaart gemaakt is
* Snijd wit cardstock van 15 x 30 cm en vouw dit als een kaart
* Snijd een velletje designpapier op 14,5 x 14,5 cm
* Snijd nog 2 stukjes designpapier, één in een rechthoek en een driehoek
* Mat alles op wit cardstock en bewerk zowel de randen van het cardstock als het designpapier met inkt. 
* snijd met de poinsetta stans van By Lene in de 2 kleinste maten uit wit cardstock een bloem. Ook hier weer de randen licht aanzetten met ink.
* Uit kraft heb ik de bladeren van de poinsetta gesneden. De nerven van het blad terwijl hij nog in de stans zat ook bewerkt met inkt.
* Met een stans  van Couture Creations sneed ik 2 sneeuwvlokken uit wit cardstock.
* Met een stans van First Edition sneed ik een mooie rand uit wit cardstock. Deze bewerkte ik daarna met rode hot foil. Dit geeft een prachtige glans. ( wil jij dit ook? Dat kan, want we verloten een hele gave candy, blogpost gemist? Klik dan hier). Als laatste stempelde ik nog een teksstempel van Aurelie op een stansje van Spellbinders

Ik zal de gebruikte producten nog even op een rijtje zetten:
Stempels
Papier 
Stansen
Overige

Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren vandaag en vind het leuk als je een reactie achterlaat.


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Ellen zei

Staat mooi deze vogeltjes op een kerstkaart!

Angela zei

Wat heb je de schattige vogeltjes prachtig verwerkt op de kaart (gaaf DP trouwens).

Anneke Wijers zei

Ahhh, wat schattig, die vogeltjes.
Mooie kaart!