vrijdag 20 januari 2017

Live in the Sunshine

Hallo allemaal,

Ondanks dat we nog midden in de wintermaanden zitten begin ik inmiddels te verlangen naar de zomer.  En hoe kun je dat beter doen dan met de prachtige lijn van Couture Creations (onderdeel van Ultimate Crafts) genaamd Sea Breeze.
Dit is een hele complete lijn met prachtige paperpads, embossingfolders, stansen, embellishments en stempels met als thema zee/strand.
Als ik naar de papierlijn kijk doet deze wat denken aan de stijl van Graphic45. Dus ben je daar een fan van dan moet je ook zeker eens naar dit merk kijken.

Ik koos ervoor om deze keer alleen met de stempels aan de slag te gaan en deze niet te combineren met andere items uit deze lijn.

Vandaag heb ik een klein kaartje voor jullie met de stempelset Beside the Beach


Dit is een mooie set clearstempels waar je verschillende kanten mee op kunt.




Ik begon met een stukje wit papier van 10 x 10 cm. Hier plakte ik 2 post-its op op de lijn waar ik het strand wilde laten beginnen en op de lijn waar ik de horizon wilde. Met een Aurelie Blendingtool en distressinkt Stormy Sky "poetste" ik de zee blauw. Toen ik er tevreden over was, verschoof ik de post-it en deed ik hetzelfde met het strand. Hiervoor gebruikte ik 2 kleuren distress inkt (squeezed lemonade en een beetje vintage photo)
Als laatste plakje ik ook de horizon af en hier deed ik nogmaals het zelfde, maar nu heel licht met distressinkt squeezed lemonade.
Daarna ben ik met de stempels aan de slag gegaan. Met dezelfde blauwe distressinkt waar ik al mee gepoetst had, maakte ik ook de golven van de zee. Op willekeurige plekken maakte ik golven. Op het strand stempelde ik met bruine en zwarte inkt de strandpalen en de meeuwen. Als laatste nog een mooie tekst erbij.

Ik hoop dat je op deze foto het effect van de parelpen een beetje kunt zien.

In het assortiment van Craftlines zijn sinds kort de parelpennen van Schjerning opgenomen. Ik wilde hier graag iets anders mee doen dan de standaard parels maken. Ik koos ervoor om hier in de golven van de zee wat relief mee aan te brengen. Dit geeft een leuk 3d effect aan de golven. Ik koos hier voor de bijpassende kleur Sky maar je zou natuurlijk ook voor bijv. wit of ivory kunnen kiezen, dat geeft dan weer een heel ander effect.

Nadat ik met het stempelen klaar was heb ik het kaartje gemat op zwart cardstock (10,5 x 10,5 cm en daarna op een witte kaart (11 x 11 cm) geplakt.

Ik kreeg er echt al weer een zomer gevoel van. 

Hier nog even de gebruikte producten op een rijtje:
Schjerning parelpen kleur Sky (1091) 211090002896

Ik hoop dat ik vandaag weer voor wat inspiratie heb kunnen zorgen en als je een reactie achter wil laten, maak je mijn dag weer helemaal goed.

Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Angela zei

Schitterende kaart Aartje! Wat geeft die pearlpen een prachtig effect op de golven!

Wenda zei

Super mooi geworden Aartje.

Hugs Wenda