vrijdag 9 oktober 2015

Madonna and Child...

Goede morgen...
vandaag wil ik jullie graag een kerstkaart laten zien, gemaakt met één van de nieuwe A6 rubberen kerststempels van Indigo Blu. Ik ben zelf helemaal weg van deze 'Madonna and Child'....


De stempel heb ik zoals altijd weer ingekleurd met de FaberCastellPolychromos kleurpotloden.
Met behulp van een stencil van ScrapBerry's heb ik geprobeerd een gevel van een kerk te maken met daarin een glas-in-lood afbeelding van Maria met kindje Jezus. Omdat de glas-in-lood ramen vaak behoorlijk hoog in de kerkgevels zitten, zijn op deze kaart alleen de toppen van de kerstbomen zichtbaar. Deze kerstbomen zijn gemaakt met een stans van EchoPark en bewerkt met vloeibare sneeuw (die ik daarna gedroogd heb met een heatgun. Zo ontstaat het 3D effect).

De gevel heb ik als volgt gemaakt:
Uit karton heb ik een mal gemaakt van de vorm van het 'raam' en deze op wit cardstock A4 gelegd.
Daarop en omheen met behulp van de stencil van ScrapBerry's en reliëfpasta een stenengevel gecreërd. Vervolgens de mal verwijderd, waardoor een uitsparing ontstaat waar straks de afbeelding van Maria in geplaatst wordt. Je kunt de reliëfpasta daarna drogen met een heatgun. Vervolgens heb ik het A4 vel met Lindy's Stamp Gang spray bespoten voor de bruine kleur. Het is belangrijk dat je het A4 vel in een diepe doos legt en dan het papier bespuit, want anders heb je naast je papier ook de tafel (en de rest) voorzien van een bruine laag.... Je kunt het droogproces iets versnellen door heel even de heatgun nogmaals te gebruiken.

De kaart is als volgt opgebouwd:
*Snij een strook van 14,5x29 cm uit beige cardstock en vouw deze dubbel
*Snij het A4 vel op maat (14x14) en wel zo dat het raam nagenoeg in het midden zit
*Bewerk de randen met inkt en plak het op de basiskaart
*Knip de afbeelding van Maria uit en plak deze op de uitsparing (ontstaan door het gebruik van de raam-mal)
*Plak over de afbeelding het raamwerk (uitgesneden met een elektrische snijplotter)
*Snij gedeeltes uit de gestanste kerstbomen en plak deze op de kaart
*Werk de kaart af met sterren.


De gebruikte materialen op een rijtje:
#IndigoBlu - Madonna and Child (IND020)
#FaberCastell Polychromos (FC-110011)
#ScrapBerry's Stencil - Brickwork (SCB53100007)
#Lindy'sStampGang - FlatFabioSpray SandraDeeSepia (FF-019)
#MyFavoriteThings - HybridInkPad Chocolate (HPAD-29)
#EchoPark - MerryChristmas Large Front (EPPDIE-41)
#MyFavoriteThings - DieNamics Stack Stars (MFT0035)

Follow Me on Pinterest

6 opmerkingen:

Wenda zei

Wat een gave kaart, met de stempel had ik niks maar komt heel mooi uit in je kaart super.

Hugs Wenda



Dora zei

mooie kaart!

Aartje zei

Wat een prachtig kerkraam effect heb je weten te bereiken met stempels en stencils. Het resultaat is prachtig.
Groeten, Aartje

GerJanne zei

Inderdaad een heel mooie stempel! De kaart is een plaatje!
GerJanne

Lydia Boode zei

Vind het een hele mooie uitwerking geworden.

Hugs

Els zei

Wouw Angela wat een prachtige kaart. Dit is zo'n stempel, de Madonna and Child" die ik nooit zou gebruiken, omdat ik daar naar mijn idee geen kaart mee kan maken, maar in combinatie met de muur en het raam is het een schitterende kaart geworden. Mijn complimenten!

Groetjes Els