zondag 12 februari 2017

You color my world


Hallo en goeiemorgen, gezellig dat je ook op deze zondag een kijkje komt nemen op het blog van Craftliners! Deze keer ben ik weer aan de beurt om een kaartje te laten zien en jullie hopelijk te inspireren. Het is een kaartje geworden met veel stempelwerk. Bloemen heb ik gestempeld. Dat kun je bijvoorbeeld doen met de prachtige Funky Flowers Clear Stamps van My Favorite Things. Ik heb ze gewoon met zwart op wit cardstock gestempeld. Daarna heb ik een strookje cardstock gekleurd met verschillende kleuren distress inkt.
 
 
Op dat strookje heb ik vervolgens de tekst gestempeld. Ook dat heb ik gedaan met een stempeltje van MFT. De tekst staat op dat stempeltje onder elkaar. Ik heb in gedeeltes gestempeld, zodat de tekst gewoon achter elkaar is gekomen en dus op mijn strookje past.  Met behulp van de Misti gaat dat echt perfect.
 
 
 
Daarna heb ik het strookje op de goede breedte gesneden. Gewoon met een mesje en een liniaal. Met één van de Stitched Rectangles van MFT heb ik het vervolgens op maat gemaakt, zodat het mooi op mijn zwart-wit gestempelde rechthoek past en de stiksteekjes als het ware doorlopen aan de zijkant.
 
 
Toen was het nog een kwestie van alles op elkaar plakken. Het strookje zit gewoon direct op het stempelwerk gelijmd. Die rechthoek heb ik vervolgens met foamtape op de basiskaart geplakt. Ik gebruik dat tape vaak. Het verhoogd opplakken van bepaalde stukken van je kaart zorgen voor wat diepte en dat staat mooi.
 
 
Werkwijze:
  • Snijd een basiskaart van 25 x 9 cm, ril en vouw dubbel.
  • Stempel op wit cardstock de bloemen.
  • Stans hieruit een rechthoek met een Stitched Rectangle van MFT.
  • Kleur een strookje wit cardstock met verschillende kleurtjes distress inkt.
  • Stempel hierop de tekst, gebruik wit embossingpoeder en verhit.
  • Maak het strookje op maat.
  • Plak het op de rechthoek met gestempelde bloemen.
  • Plak die rechthoek verhoogd op de basiskaart.
 
 
 
Gebruikte materialen:
  • My Favorite Things Funky Flowers Clear Stamps: CS-111
  • My Favorite Things Lucky Clear Stamps
  • My Favorite Things Die-namics Stitched Rectangle STAX: MFT-506
  • JEJE Produkt Foam Tape 2 m x 12 mm x 1 mm: 3.3010
 
Bedankt voor je bezoekje aan ons blog en een hele fijne zondag! Denken jullie nog aan onze challenge? We willen deze maand graag veel rood en roze zien. Valentijnsdag staat voor de deur, dus het moet geen probleem zijn om juist nu die kleuren te gebruiken. Je kunt nog de hele maand meedoen. Doen hoor :-)
 
 

Follow Me on Pinterest

7 opmerkingen:

Danielle zei

Mooi afgewerkt kaartje! Leuk idee :-)

!neke zei

Leuk en een goede uitleg !
Thanks Ellen !

GerJanne zei

Heel leuk idee!
Groetjes,
GerJanne

alma.heijenk@gmail.com zei

super leuk kaartje

Trusien zei

Leuk Ellen!

Aartje zei

Mooi effect Ellen. Ik zou zelf absoluut geneigd zijn om de bloemen in te kleuren, maar dit is ook heel mooi.
groeten, Aartje

Karen Dunbrook zei

love the look of this...tfs!