maandag 21 mei 2018

You make every day fun



Goeiemorgen!

Gezellig dat je even een kijkje neemt op ons blog!

Mooi en zonnig weer, dan grijp ik vanzelf naar dit soort stempels. Zó leuk en vrolijk is deze stempelset van MFT "Soak up the fun". In stappen laat ik je zien hoe je zo'n "waterkaartje" maakt.

Werkwijze
  • Maak op aquarelpapier de achtergrond. Eerst heb ik deze effen gemaakt, met een kleurverloop van licht naar donker.
  • Doe wat inkt op een stukje plastic (van je stempels bv) en spuit het nat. Zo kun je gericht wat vlekken maken waar je ze wil hebben.
  • Maak nog wat spetters met blauw en wit.
  • Stempel wat plantjes aan de onderrand en kleur ze in.
  • Stans je achtergrond met de rechthoekige vorm met MFT Die-Namics Stitched Rectangle uit. 
  •  Kleur de figuurtjes die je op je kaart wil hebben in, en knip of stans ze uit. Plak de figuurtjes op, het duikkikkertje heb ik verhoogd opgeplakt.
  • Snijd een basiskaart op gewenste grootte en plak het tafereeltje met foamtape op.
  • Tot slot: embos een tekstje met wit embossingpoeder op een stukje zwart cardstock.

Gebruikte materialen:
  • MFT Soak up the Fun Clear Stamps (CS-135)
  • MFT Die-Namics Stitched Rectangle (MFT-506)
  • JEJE Produkt 3D Foam 5 mm x 5 mm x 0,5 mm: 3.3105
Als je een poging wil wagen om een waterkaartje te maken aan de hand van deze werkwijze, laat het dan even weten op mijn blog. Dan kom ik zeker even kijken...

Heel leuk dat je op ons blog van Craftliners was en misschien een reactie achterlaat!

Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Danielle zei

Ik krijg zin om te zwemmen van dit kaartje!! Leuk gedaan Mariken :-)

Colien zei

Leuk, wat een tof onderwater-kaartje!
grt Colien

gerrie zei


Heel erg mooi Mariken en dank voor je beschrijving ervan, ik ga het zeker proberen. Ik laat het je weten. Lieve groetjes en nog een heerlijke Tweede Pionksterdag, wat is het genieten he'. Wij hebben gefietst op Texel met onze kleinkinderen, gaaf he. Gerrie.

Ellen zei

Superleuk is ie!