maandag 24 juli 2017

For a special little one

Hallo allemaal,

Voor vandaag ben ik aan de slag gegaan met een babykaartje. De leuke olifantjes van My Favorite Things zijn daar heel geschikt voor.
Ik heb voor deze kaart 2 sets van My Favorite Things gecombineerd, De adorable elephants en een al wat oudere set Beautyfull baby.

Hoe heb ik deze kaart gemaakt.
* Ik ben begonnen om de olifantjes te stempelen en in te kleuren met Faber Castell Polychromos potloden. (gebruikte kleuren 232, 233, 234, 132, 189)
* Van wit cardstock heb ik een stuk van 9,5 x  13,5 cm gesneden.
* Het designpapier is van Graphic45 en heb ik vervolgens gesneden in de maat  10 x 14 cm.
* Van eveneens wit cardstock heb ik een basiskaart gemaakt van 10,5 x 14,5 cm
* Uit de voorkant van deze kaart heb met een hart van Aurelie door 3 lagen heen gestanst (om goed te snijden moet je vaak even een keer extra draaien met je stansmachine)
* Eveneens uit het designpapier sneed ik een grotere maat hart van Aurelie.
* Deze plakte ik binnen in de kaart.
* Met een borderstans van First Editions sneed ik de hartenlijn. Uit deze hartenlijn vallen ook de kleine hartjes die ik als decoratie gebruikt heb. 
* Omdat het designpapier dubbelzijdig is kon ik ze aan beide zijden gebruiken.
* De tekst stempel is van de set Beautyfull Baby van My Favorite Things en stempelde ik met inkt in de kleur Persimmom (My Favorite Things)
 
Hieronder nog even de gebruikte producten op een rijtje.
My favorite things Adorable Elephants BB-28
My favorite things Beautyfull Baby LJD-37
My favorite things hybrid inkt Persimmon Hpad_40
Graphic45 Time to Flourisch patterns & solids 4501053
Aurelie heart snij en embossingmal AUCD1013
First Edition 5 border dies Fedie160

Ik hoop dat ik jullie vandaag weer heb kunnen voorzien van wat inspiratie.


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Angela zei

Ze blijven leuk die olifantjes van MFT :).
Wat heb je ze schitterend gecombineerd met de hartjes stans.
grt Angela

!neke zei

Super leuk Aartje !
groeten Ineke

Ellen zei

Schattig kaartje!