woensdag 4 maart 2015

Love Forever


Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag heb ik een mixed media project gemaakt met o.a. Pergamano producten.
In mijn hoofd zag het er leuk uit, maar of het ging lukken om het ook zo te maken?
Zie hieronder het resultaat en ga de uitdaging aan.


Het is een ontzettend leuk project om te maken.
Ik zal jullie er doorheen loodsen aan de hand van stap-voor-stap foto's.


Ik ben begonnen om een dubbele kaart uit te snijden uit wit kaartkarton (14.5 x 14.5 cm).
De rechterzijde heb ik met een kwast ingesmeerd met Gee-Sso.
Goed laten drogen.


Daarna heb ik snijmal Bloomsbury uitgesneden uit zwart kaartkarton.
Deze heb ik met behulp van Slap It On  Matte opgeplakt, in twee delen, op het papier.
Hier overheen heb ik twee lagen Gee-Sso gesmeerd.
Laat de lagen, één voor één goed drogen.


Nu heb ik de voorkant van de kaart bewerkt met Pintura en Pinta-Perla. 
Verdun de kleuren met water en breng ze deppend op met keukenpapier.
voorzichtig met rood en blauw, anders krijg je vlekken.


Als het geheel droog is bestempel je de kaart met een tekst stempel van IndigoBlu.
De stempel kleur je, een klein stukje, in met Perga Colours Exclusive nr. 7 en 27.


Voor de afbeelding heb ik een stempel van ScrapBerry's gebruikt.
Het inkleuren heb ik met Faber Castell polychromos gedaan:

Beertje links:132, 189, 179, 280
Beertje rechts: 132, 189, 179, 263, 280
Hartjes: 118, 223
Wolk, alleen aan de rand: 175
Schaduw: 199

Ciseleer de afbeelding met de hockeystick en een kleine kogel.


Voor de geciseleerde delen heb je mini grid nr. 15 en 16 nodig.
Het perkamentpapier is een primeur!
Deze twee kleuren komen uit in april, maar helaas kan ik jullie daar de naam nog niet van geven.
Als het gridwerk klaar is de omtrek afscheuren, lekker ongelijk.

Nu heb je alle onderdelen om de kaart te maken. 
Voor de tekstkaders gebruik je een rechthoek.
De tekst heb ik uit een krant geknipt.
Versier de kaart verder nog met een gelpen, kleur: brons.

De materialen die ik gebruikt heb zijn:






IndigoBlu Gee-Sso Good! White Artist Quality Gesso 120ml (GSGW120)

IndigoBlu Slap It On Matte Medium 100ml (SIO-M)

IndigoBlu Script - Background Mounted A6 Rubber Stamp (SB I)
Faber Castell Kleurpotlood Polychromos Kist à 120 Stuks Compendium (FC-110013)
Pergamano Mini Set 16 Swirls (71016)
Pergamano Mini Set 15 Vlinders (71015)
Pergamano Perga Colours Exclusive (21432)
Pergamano Gelpen Brons (29253)
Pergamano Pintura Verf Rood 22 ml (21302)
Pergamano Pintura Verf Blauw 22 ml (21304)
Pergamano Pinta Perla wit
Pergamano Ciseleerpen Kleine Kogel 1.5 mm (10011)
Pergamano Ciseleerpen Hockeystick (10001)
ScrapBerry's Set Of Clear Stamps 14x18 cm My Little Bear To Wonderful Couple (SCB071202b)
Tattered Lace Bloomsbury (ACD 300)


Hopelijk vinden jullie deze stijl van kaarten leuk en nodigt het uit om te experimenteren met verschillende producten!
Veel plezier met het maken van de kaart!



Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Crea Astrid zei

Wat een leuke kaart. Mooie en goede uitleg erbij.

Groetjes, Astrid.

Anoniem zei

Leuk leuk leuk!!!
Creatieve groetjes, Gaby

KarinsArtScrap zei

ziet er leuk uit.
Gr Karin

Lydia Boode zei

gaaf geworden zeg en leuk gedaan.
Hugs
Lydia