maandag 4 augustus 2014

Sunshine = happiness

Hallo lieve lezers,

Voor vandaag heb ik een kleurrijk zomers kaartje gemaakt. En ik denk dat de tekst "sunshine = happiness" (zonneschijn is geluk) voor bijna iedereen geldt. Zodra de zon schijnt voelen we ons vrolijker, toch. Ik in ieder geval wel.



Het is deze keer een easel card geworden. Ik heb eerst een dubbele witte kaart gesneden van 14,8 x 14,8 cm en het voorblad op de helft naar binnen gevouwen. Op het voorblad heb ik een vierkant van wit kaartkarton bevestigd, ook 14,8 x 14,8 cm. Hieronder zie je de zijkant van de kaart.


Het gebruikte dessinpapier is van Basic Grey, fresh cut. Op het vierkant heb ik oranje dessinpapier van 14,3 x 14,3 cm en dessinpapier bloemen van 13,8 x 13,8 cm bevestigd. Aan de linkerzijde zit een strook dessinpapier van 6,5 x 12 cm met daarop een strook van  6,1 x 11,6 cm. Over de breedte heb ik nog een strook van 13,8 x 5 cm vastgezet en een strook van 13,8 x 4,6 cm.


Met Pergamano multi grid 6 en perkamentpapier abrikoosoranje heb ik een doily geciseleerd en geperforeerd. Ik heb op de gladde, felle zijde geciseleerd. Vervolgens heb ik kruisjes geknipt en de doily langs de buitenste perforaties uitgeknipt. In het midden heb ik een grote knoop met koperkleurig touwtje bevestigd. De doily heb ik met een paar foamblokjes onder de knoop op de kaart vastgezet.

Met Pergamano multi grid 17 en gewoon perkamentpapier heb ik twee glitter vlinders gemaakt. Hiervoor heb ik een stuk dubbelzijdig plakband op gewoon perkamentpapier geplakt en dit op de vlinder van de grid vastgezet. Daarna heb ik eerst koperkleurige glitter in de openingen gestrooid en goed ingewreven. Toen heb ik het perkamentpapier voorzichtig van de grid gehaald en witte glitter op de vlinder gestrooid. De vlinders heb ik langs de gestippelde rand uitgeknipt en met foamblokjes op de kaart bevestigd.


Voor de vlinderrand heb ik ook multi grid 17 gebruikt en perkamentpapier abrikoosoranje. Uit oranje dessinpapier heb ik weer een vierkant gesneden van 14,3 x 14,3 cm en hierop heb ik dessinpapier bloemen vastgezet van 13,8 x 13,8 cm. De zijkanten van de vlinderstrook heb ik iets langer gemaakt, zodat je deze aan de achterzijde van het dessinpapier kunt vastzetten. Het geheel heb ik op het achterblad bevestigd. Ik heb 2 oranje pompons vastgezet, zodat het voorblad mooi blijft staan. Tenslotte nog de afbeelding met tekst. De pompons en afbeelding zijn ook van Basic Grey. Ik hoop dat we met z'n allen nog lang van het zonnetje mogen genieten.

Gebruikte producten:

Pergamano multi grid 6 (31454)
Pergamano multi grid 17 (31427)
Basic Grey paper pad fresh cut (FRS-4464)
Basic Grey fresh cut pom pom (FRS-4469)
Basic Grey fresh cut die cuts and transparents (FRS-4468)
perkamentpapier gewoon (61406)
perkamentpapier abrikoosoranje (61594)


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Crea Astrid zei

Mooi zo met het pergamano. Lekker vrolijke kleuren ook.

Groetjes, Astrid.

Marja Sch zei

Schitterend gedaan zeg. Gr Marja

corryskaart zei

nou echt een zomerse fleurige kaart, heel erg mooi gemaakt
groetjes corry