donderdag 19 april 2018

You get better with age



Hallo en goedemorgen, gezellig dat je ook vandaag weer bij Craftliners op bezoek komt! Onlangs vierde een vriendin van ons haar vijfstigste verjaardag. Aan het cadeautje dat meeging naar het feest moest natuurlijk een kaartje hangen. Dat is deze geworden. Met de leuke YOU-stans van My Favorite Things en één van de tekstjes uit de bijpassende stempelset. Ik vond deze wel heel toepasselijk ;-)


Zoals je ziet bestaat deze set uit heel veel leuk tekstjes. Daardoor kun je lekker veel verschillende combinaties maken en dat maakt deze set zo geweldig. Superbelangrijk vind ik, dat je een set vaak kunt gebruiken.


Normaal maak ik mij kaarten altijd 12,5 x 9 cm. Omdat hier de tekst onderaan staat, vond ik het wel leuk om mijn kaart wat langer te maken. Deze is 14,5 cm lang. Zoals je ziet heb ik verder niet veel materialen gebruikt. Nog wat kleurtjes cardstock natuurlijk en voor de witte tekst onderaan heb ik gebruik gemaakt van embossingpoeder. Staat altijd mooi.


Werkwijze:
  • Snijd een kraft basiskaart van 29 x 9 cm, ril en vouw dubbel.
  • Snijd uit gekleurd cardstock de drie vormen.
  • Plak deze op een dun A4-tje en snijd eventueel nog op maat: 14,5 x 9 cm.
  • Stans hieruit de you-tekst.
  • Stans de tekst ook uit wit cardstock.
  • Plak de driekleurige rechthoek op de basiskaart.
  • Plak de witte tekst in de daarvoor ontstane ruimte.
  • Stempel de tekst met een embossingpad.
  • Strooi daarop[ wit embossingpeoder.
  • Verhit het poeder met je föhn.


Gebruikte materialen:
  • My Favorite Things All About You Clear Stamps: C-S209
  • My Favorite Things Die-namics You Trio: MFT-1125 
  • Aurelie Kalos Collection Cardstock Pack A4: AUCK1001
  • Papermania Embossing Powder (1oz) - Seafoam White: PMA 402101


Gezellig dat je ons blog kwam bezoeken! Mocht je tijd hebben, dan vind ik het hartstikke leuk als je een reactie achterlaat. Die lees ik met ontzettend veel plezier! En mocht je nóg meer tijd hebben, dan kun je misschien aan onze oranje-challenge meedoen ;-) Je kunt nog tot het eind van de maand je kaartje linken. Voor nu heel erg bedankt voor het langskomen en nog een gezellige dag!



Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Mariken zei

Supergave kaart voor deze 50-jarige, lekker hip, met die schuine lijnen en toffe kleuren!

Rhodé zei

Prachtig kaartje, zo met die schuine vlakken. En inderdaad ideaal als je een set met zulke verschillende teksten hebt. Oranje is niet echt mijn kleur. Ik weet niet of het gaat lukken om iets te bedenken. Maar wellicht krijg ik in de vakantie nog ineens een goed idee!

Annemarie en Merit zei

hele gave kaart Ellen...
Liefs Annemarie en merit