vrijdag 24 februari 2017

Nature never....

....did betray the heart that loved her 
~~~William Wordsworth~~~
Goede morgen allemaal!

Bovenstaande tekst van William Wordsworth staat op een van de labels uit de paperpad van Graphic45 - Nature Sketchbook.
Een quote om over na te denken.....

Zoals jullie zien ben ik aan de slag gegaan met deze schitterende paperpad. Ik heb er al een aantal kaarten mee gemaakt, welke op mijn eigen blog te zien zijn. In tegenstelling tot de kaarten op mijn eigen blog, heb ik deze keer een afbeelding uit de paperpad als uitgangspunt genomen en dit is 'm geworden:
Ik ben dus begonnen met het uitsnijden van de afbeelding uit één van de vellen designpapier.
Daarna heb ik deze bewerkt met oranje distressinkt en gemat op zwart designpapier uit de patterns&solids versie van Nature Sketchbook. Vervolgens heb ik bij de afbeelding twee andere motieven designpapier gezocht. Het achtergrondvel van 14x14 komt uit de patterens&solids paperpad en het bloemenmotief (12x10) uit de andere paperpad; beide heb ik ook weer bewerkt met de oranje distressinkt en het bloemenmotief gemat op het zwarte designpapier. Het achtergrondvel heb ik vervolgens op zwart cardstock van 14,5x14,5 (dubbelgevouwen) geplakt. Daarna de rechthoek met het bloemenmotief  schuin op de kaart geplakt. De afbeelding heb ik aan de bovenkant niet voorzien van plakband, omdat ik daar nog een label achter wilde plakken. De afbeelding heb ik als een soort pocket op de kaart geplakt. Het label is gestanst met een stans van MFT en ook weer voorzien van een distressrand en gemat op het zwarte designpapier. Daarna een tekst en een vlinder erop geplakt en achter de pocket geschoven.
Het mooie van de paperpads van Graphic 45 is, dat je uit diverse vellen afbeeldingen en teksten kunt snijden en knippen en deze op je kaart verwerken. Als laatste heb ik de tekst 'Nature never....' en de vlinders (voorzien van voelsprieten) op de kaart geplakt. De vlinders komen alledrie uit hetzelfde vel designpapier waar ik ook de bloemenafbeelding uitgesneden heb.
Toch vond ik de kaart niet helemaal 'af' en heb uit de patterns&solids paperpad een aantal bloemen en bladeren gestanst. Ook de bloemen zijn bewerkt met de oranje distressinkt. Voor de finishing touch heb ik in de harten van de bloemen een druppel verf uit de pearl pen gedaan.
De gebruikte materialen nog even op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUCK1001
Graphic 45 Nature Sketchbook 8x8 paperpad - 4501484
Graphic 45 Nature Sketchbook 6x6 patterns&solids - 4501483
My Favorite Things Die-namics Stitched Traditional Tag STAX - MFT-525
Schjerning Pearl Pen - Gold 1061 - 21061002896
Tattered Lace - Ornate Leaves - D214
Tattered Lace - Lacy Chrysanthemum - D217

Dank voor jullie bezoekje aan ons blog en alvast een heel fijn weekeinde gewenst!
Voor alle Carnavalvierders onder ons; heel veel plezier!
Denken jullie nog aan onze challenge roze-rood..... jullie hebben nog bijna een week om jullie kaarten/creaties in te zenden.
De prijs is een schitterende achtergond stans van First Edition!
Alle reden om mee te doen...toch?!?

Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Ellen zei

Wat een prachtige, warme tinten heb je gebruikt!

Gertrude zei

Eine wunderschöne Karte, gefällt mir sehr gut
glg Gertrude

Aartje zei

Schitterende kaart Angela, het papier van Graphic45 is altijd weer goed voor een prachtexemplaar
groeten,Aartje

Trusien zei

Zo mooi dat graphic45 papier!Prachtige kaart!