maandag 21 maart 2016

Dream BIG


Hallo lieve lezers,

Vandaag van mij een polymeerklei project.
In 2014 heb ik een bericht gepost van een wikkelarmband met een sluiting (toggle clasp) van zilverklei.
Met de lente in het vooruitzicht dacht ik dit sieraad voor bij mooi weer, in polymeerklei te maken.

Ik ben begonnen met het conditioneren van de klei.
Ik wals de klei met de pastamachine tot stand 3.
Met de ronde uitsteker die ik tot een ovaal heb gevormd steek ik een ovaal uit.
Op de klei breng ik een heel klein beetje talkpoeder aan en druk vervolgens stevig het textuurmatje in de klei.
De talkpoeder voorkomt dat de klei aan het matje blijft plakken.
Daarna steek ik met de kleinste uitsteker van de set een rondje uit.
Vervolgens druk ik een tekst stempel in de klei.
Ik bak de ovaal op een frisdrankblikje om een halfronde vorm te krijgen.
Als de klei is afgekoeld breng ik acrylverf aan in de kleuren turquoise, goud en zilver.
Steeds als ik verf aanbreng veeg ik het er met keukenrol papier ook weer af, zodat de verf alleen in de diepere delen blijft zitten.

Als de verf is gedroogd schuur ik het oppervlak licht op met een schuurpad. Zodat het wit van de klei nog meer oplicht. 
Voor de achterkant van de ovaal mix ik twee gelijke delen Cernit Zilver en Cernit Antiekgoud.
Deze mix wals ik met de pastamachine tot stand 3.
Met een sponsje druk ik de klei aan op de ovaal. Het sponsje zorgt voor een subtiele textuur.
Ik maak een oogje om een rietje en plak deze op de achterkant van het ovaal. Hier knoop ik later het lint aan vast.
Voor het staafje van de “sluiting” rol ik een rolletje klei over het textuurmatje en maak er een oogje aan van een uitgerold stukje klei.
Na het afbakken bewerk ik ook dit onderdeel met acrylverf.
Als alles afgebakken en droog is bevestig ik het lint en klaar is de wikkelarmband!


Materialen & gereedschappen
Cernit Number One, 56gr - Dekwit 027 (CE0900056027)
Cernit Glamour, 56gr - Zilver 080 (CE0910056080)
Cernit Glamour, 56gr - Antiekgoud 055 (CE0910056055)
Cernit Premium Pasta Machine Modelling Clay (CE0901)
Cernit Texture Mat Peacock (CE95006)
Cernit Kit 3 Blades (CE903)
Taylored Expressions Sky High Sentiments
Makin's Clay Stainless Steel Cutter Round 3 PC Set (36001)
Darwi Acryl Mat 30 ml Turquoise Blue (DA0200030280)
Darwi Acryl Metal 30 ml Or (DA0230030050)
Darwi Acryl Metal 30 ml Argent (DA0230030080)
Schuurpad 320-600 Grof / Super Fijn (ZR-059)



 



Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel apart!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Lenet zei

Super gaaf weer, vrolijk en past inderdaad perfect bij lenteen zomer weer.

Ellen zei

Mooie armband. Het lint maakt 'm lekker vrolijk.

Aartje zei

Wat een leuk voorjaarssieraad. Leuk met die tekststempel er in verwerkt.
Groeten, Aartje

Wenda zei

Wat mooi is hij weer geworden Yusti, zit altijd met open mond te kijken wat je weer gemaakt hebt, super.

Hugs Wenda