zondag 7 december 2014

Wintermeisje

Hallo lieve lezers,

Aan het begin van deze decembermaand is op dit blog weer een hele leuke challenge gestart met een winterthema. Ik heb voor jullie nog een kaart gemaakt in wintersferen. Je kunt hem als kerstkaart versturen, maar ook als winterse verjaardagskaart.

 
Ik heb weer voor het dessinpapier van Echo Park gekozen, keepin' cozy. Hier zitten hele mooie motieven en kleuren in. Eerst heb ik een zilverkleurige dubbele kaart gesneden van 14,8 x 14,8 cm. Daarna heb ik een vierkant gesneden van donkerrood kaartkarton van 14,4 x 14,4 cm en hierop heb ik dessinpapier bevestigd van 14 x 14 cm. In het midden heb ik de volgende stroken vastgezet: donkerrood 14 x 8 cm, zilverkleurig 14 x 7,6 cm en dessinpapier 14 x 7,2 cm. Aan de linkerzijde heb ik 2 smalle donkerrode lintjes bevestigd en toen heb ik het geheel op de kaart vastgezet.
 
 
Het wintermeisje is een stempel van My Besties en deze heb ik ingekleurd met Faber Castell Polychromos kleurpotloden, geweldig fijne potloden om mee te werken. De kleuren heb ik uitgewreven met een doezelaar en reukloze terpentine.
Ik heb de volgende kleuren gebruikt:
 
huid: 152, 131, 130
kleding: 146, 157 (blauwgrijze gedeelte), 126, 225 (rode gedeelte)
strikken: 126, 225, 146, 157
bont: 146, 251
 
 
Na het kleuren heb ik de afbeelding gesneden tot een formaat van 5,8 x 10,5 cm. Dit heb ik op een donkerrode rechthoek van 6,2 x 10,9 cm bevestigd. Vervolgens heb ik een stencil van My Favorite Things gebruikt om een stuk zilverkleurig kaartkarton van 8,7 x 13 cm te embossen. Hierop heb ik de afbeelding vastgezet en het geheel heb ik met foamblokjes op de kaart bevestigd. Met een mal van Tattered Lace heb ik nog wat sneeuwvlokken uit donkerrood kaartkarton gesneden. Deze heb ik wat verspreid over de kaart vastgeplakt. In het midden van de sneeuwvlokken heb ik een strass steentje vastgezet. Ik hoop dat ik jullie weer wat inspiratie heb kunnen geven en ik wil jullie van harte uitnodigen om mee te doen aan de challenge.
 
Gebruikte producten:
 
 
My Besties clear stempel Snowball (8712623983296)
Faber Castell Polychromos kleurpotloden (FC-110013
Echo Park paper pad Keepin' Cozy (KC58023)
 My Favorite Thing stencil diagonal bars (ST59)
Tattered Lace snowflakes (ACD111)
 

Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Crea Astrid zei

Wat een schattige kaartje en erg mooi ingekleurd.

Groetjes, Astrid.

GerJanne zei

Heel mooi kaartje is het geworden! De challenge staat nog niet onder het kopje challenge zag ik...
GerJanne

Anoniem zei

Een mooi en winters en vooral ook een leuk vrolijk kaartje. Prachtig gedaan hoor.
groetjes Joke