maandag 10 november 2014

Een armband voor de herfst.



Goedemorgen allemaal,

Voor vandaag heb ik voor jullie een armband gemaakt.
De klei is bewerkt met inkt en stempels en dat maakt het een ideaal project om
aan je eigen smaak aan te passen.
Kies je favoriete kleuren en stempels!


En zo kan jij de armband ook maken:


 Ik begin met het maken van een template voor de armband.
Ik gebruik hier een template van 4 cm breed en de lengte is de omtrek van het potje
(die ik ga gebruiken als mal) min 3 centimeter.
Voor de basis rol ik op de dikste stand van de pasta machine een plak witte Cernit.


Deze plak klei kleur ik met verschillende kleuren (alcohol)inkt en laat het even drogen.
Vervolgens bestempel ik de plak met verschillende blaadjes stempels, jij kiest hiervoor
natuurlijk je favoriete stempels!
Druk de stempel niet in de klei zodat de plak mooi glad blijft.
Laat ook nu de inkt even drogen.


Begin met de klei aan een kant en wrijf voorzichtig de klei de klei over de hele plak zodat er zo min mogelijk luchtbelletjes tussen de 2 plakken komen.
Luchtbelletjes helemaal voorkomen lukt niet je zal er altijd een paar zien na het bakken.


Vervolgens vouw ik de plak om het potje leg de template op de goede plek en snij de overtollige
klei af met een scherp mesje.
De armband gaat nu in de oven.


Na het afkoelen schuur ik de omtrek van de armband en het oppervlakte met grit 400
 zodat de grootste oneffenheden weg zijn.
Nu schuur ik de laatste oneffenheden met een heel fijn schuurpapier en lak de voorkant van de armband af met Cernit Vernis Glans en doe het nog even terug in de oven zodat de lak uithardt.
De armband is klaar om geshowd te worden!

Veel kleiplezier!


Gebruikte produkten:
Cernit Translucent, Doorschijnend 005, artikelnummer CE0920056005
Cernit Number One, Dekwit 027, artikelnummer CE0900056027
Cernit Premium Pastamachine, artikelnummer CE0901
Cernit Transparante Vernis Glans, artikelnummer CE3050030003



Follow Me on Pinterest

1 opmerking:

Astrid Zwaan zei

Ik ben zelf niet een sieraden maakster maar na het zien van deze tutorial krijg ik er gewoon zin in om dit ook eens te proberen.....
Geweldige kleuren!!