zaterdag 28 juni 2014

Bloemenmeisje

Hallo lieve lezers,

Eén van mijn favoriete stempels van Pergamano is toch wel dit bloemenmeisje. Met deze schattige stempel heb ik vandaag voor jullie een kaart gemaakt.


De kaart is gemaakt van wit kaartkarton van 14,8 x 14,8 cm. Ik heb de helft van het voorblad afgesneden. Het dessinpapier is van Carta Bella: it's a celebration. Van rood kaartkarton heb ik CELEBRATE gesneden met een mal van My Favorite Things. Deze heb ik eerst op het achterblad bevestigd, voordat ik het dessinpapier vastgezet heb. De maten van het dessinpapier op het achterblad: diagonale streep: 14,4 x 14,4 cm; rood kaartkarton: 13,4 x 13,4 cm; vlaggetjes: 13 x 13 cm. De maten van het dessinpapier op het voorblad: diagonale streep: 7 x 14,4 cm; rood kaartkarton: 6 x 13,4 cm; kaarsjes: 5,6 x 13 cm.


Het bloemenmeisje is met StazOn zwart op gewoon perkamentpapier gestempeld. Ik heb de afbeelding ingekleurd met kleurpotloden en de kleuren daarna uitgewreven met een doezelaar en reukloze terpentine. Met multi grid 05 heb ik de rand geciseleerd en geperforeerd. De afbeelding is langs de buitenste perforaties uitgeknipt en met rode brads vastgezet op zalmroze dessinpapier. Dat heb ik een paar mm groter uitgeknipt en met foamblokjes op een iets grotere cirkel van rood kaartkarton bevestigd. Achter de cirkel heb ik 3 stukjes rood lint met witte stippen vastgezet en het geheel op het voorblad bevestigd. Tenslotte heb ik nog wat strass steentjes geplakt op de hartjes van de geciseleerde bloemetjes.


Gebruikte producten:
perkamentpapier gewoon (61406)
Pergamano clear stempels bloemenmeisjes (41905)
Pergamano multi grid 05 (31455)
Carta Bella paper pad it's a celebration (CB-IC24015)
MFT accent it celebrate (MFT-328)


1 opmerking:

corryskaart zei

hoi anja
een erg leuke vrolijke kaart met dit lieve meisjes erop
groetjes corry