maandag 8 januari 2018

Agenda / Notitieboek 2018

Hallo lieve lezer,

Dit is mijn 1e post van dit jaar voor dit blog.
Ik wil dan ook beginnen met je een heel goed 2018 te wensen
dat dit jouw jaar mag worden vol goede dingen.


Voor dit jaar heb ik zelf mijn Agenda gemaakt.
Iedere morgen maak ik een lijstje met de dingen die
ik voor die dag moet doen, dat streep ik dan weg als het gedaan is.
Als ik dan een creatief idee krijg noteer ik dat weer op
een notitie blaadje en plak ik ergens op.
Als ik aan het kleuren ben noteer ik altijd op weer een ander blaadje
welke kleuren ik gebruikt hebt.
Al met al een hele stapel met blaadjes, die dan uiteindelijk ook weer zoek
raken, of gebruikt worden als tekenpapier.
Sophia vind het leuk om notitie blaadjes op te vrolijken, tja dan is
het niet altijd meer goed leesbaar.


Dit jaar wil ik dit allemaal bij elkaar hebben, maar kon geen agenda vinden
die hieraan voldeed.
Vandaar dat ik zelf een Agenda gemaakt hebt.
In Exel de planner gemaakt. Alles geprint, met een inbind machine
gaatjes en een ringband gemaakt.
Voor en achter de kaft gemaakt van stevig karton.
En dan heb je een saaie bruine/grijze Agenda liggen met een hele handige
gave binnenkant.

Op deze foto zie je hoe mooi het Faux Leather is.

Cricut heeft Faux leather op rol en op vellen van 12x12.
Ik heb voor de kleur Charcoal op rol gekozen om de kaft te bekleden.
Aan de binnenkant van de kaft heb ik washi tape geplakt
dit zijn vellen van 12x12 inch. Groot genoeg dus voor de Agenda, die overigens
het formaat 8x11 inch heeft.

Van deze Washi sheets zijn verschillende varianten, ik heb 2 vellen gebruikt uit de serie
Woodland.


Handig en gezellig maar nog te kaal.met vinyl en Cricut design heb ik de tekst gemaakt.
Ik heb gekozen voor een letertype waarvan ik een Cartridge hebt "Winter Woodland"
heb de schaduw aan elkaar gemaakt en gesneden met goud kleurig vinyl
de bovenste letters gesneden uit knalroze vinyl.
Bij de bloemen heb ik Holographic vinyl. Dit geeft een heel gaaf effect.
De lagen verder met roze e zwart vinyl.

Maar dan heb je losse stukjes tekst die op elkaar moeten komen.
Hiervoor heb ik transfer tape gebruikt. Ook op rol verkrijgbaar.
Hiervan heb ik een klein stukje geknipt ter grootte van de tekst.

Als ik de Transfer tape van de drager haal om over de vinyl tekst heen te plakken
leg ik eerst het stukje papier met vinyl op de drager van de transfer tape.
zo blijft de transfer tape redelijk schoon en is meerdere malen te gebruiken. 


Druk de transfer tape goed aan zodat de tekst aan de tape plak. 


Haal de drager van de vinyl weg, de roze tekst zit nu aan de transfer tape 
en kan op de gouden tekst geplakt worden. 
Centreer dit, als het netjes ligt druk je het aan met de schraper.


Verwijder ook hier voorzichtig de draag laag van de vinyl. 
En plaatst de tekst op de agenda, en druk aan met behulp van de schraper.


Als het goed vast zit haal je de transfer tape weg, en de tekst zit op 
zijn plek vast.


Voor dit jaar heb ik alles op 1 plek, things to do, afpraken en ideeen
en ook nog eens de agenda.

Hieronder nog even de lijst met gebruikte materialen. 

Aan het begin van dit nieuwe jaar hoop ik je weer heel veel inspriratie 
heb kunnen opdoen met deze post.


Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Aartje zei

Mooi gemaakt Lydia en ook nog eens heel handig in gebruik.
Groeten, Aartje

Anneke Wijers zei

Ziet er goed uit!
Ben nou eigenlijk wel heel benieuwd naar die handige binnenkant.