vrijdag 4 november 2016

Merry Christmas!


Goede morgen allemaal!

Het is inmiddels november en zo langzamerhand wordt het voor mij tijd om regelmatig een kerstkaart te maken..... en dat is met de leuke materialen van Craftlines écht geen straf :) !
Vandaag laat ik jullie een kerstkaart zien welke een combinatie is van stanzen, hotfoil en perkament.
In oktober heeft Lydia een blogpost geplaatst met een video waarin ze laat zien dat de TODO hotfoil ook heel goed te gebruiken is i.c.m. sterke lijm (zoals de FlitterGlu van IndigoBlu). Deze video kunnen jullie HIER vinden.
In mijn DT-pakket van de vorige maand zat een schitterend stempel-stans pakketje van Tattered Lace. Dus toen ik de video van Lydia had bekeken, wist ik gelijk wat ik met mijn nieuwe aanwinst zou gaan doen. Ik ben aan het stoeien gegaan met de stanzen en de stempels en gouden hotfoil. Dit alles i.c.m. Grooviplaten en perkament. Hoe je met Grooviplaten werkt, kunnen jullie HIER zien.
Dit is het uiteindelijke resultaat.


Ik ben als volgt te werk gegaan:
Allereerst heb ik uit zwart cardstock van Aurelie de kerstboom en de kerstklokken gestanst.
Daarna heb ik de bijpassende stempels bewerkt met FlitterGlu (dit heb ik op de stempels aangebracht m.b.v. een sponsje waarop ik de FlitterGlu aangebracht had) en een afdruk op de stanzen gemaakt. Dit is een behoorlijk precies werkje. Ik heb met opzet zwart cardstock genomen, omdat je dan de lijm goed kunt zien en daardoor makkelijker de stempel nauwkeuriger op de gestanste afbeelding krijgt. (Je zou ook een stempelliniaal kunnen gebruiken). Het is erg belangrijk dat je na het stempelen de stempels direct in een bakje met lauw water legt (doe je dat niet direct dan krijg je de lijm niet meer van je stempels af). Dat het daardoor wat langer duurt alvorens je het stukje hotfoil (dat je van de rol afgeknipt hebt) op je afdruk legt is niet zo erg; de lijm behoudt lang haar kleefkracht.
Na het aanbrengen van het stukje hotfoil op de gestempelde stansafdrukjes, draai je deze door de stansmachine (in dit geval de TODO). Vervolgens heb ik ze allemaal gemat op parelcardstock van Aurelie en uitgeknipt op ongeveer 0,5 cm van het stansafdrukje.
Jullie zien hier de prachtige schittering die de hotfoil geeft.

Vervolgens heb ik mijn Groovi spulletjes gepakt en heb met de nieuwe 'baby'platen (A6) van Groovi een wintertafereeltje gemaakt, wat ik daarna ingekleurd heb met Faber Castell kleurpotloden.
Daarna ben ik begonnen met het opbouwen van de kaart.
Als basiskaart heb ik een A4 vel zwart cardstock van Aurelie gepakt en op 14,5x29 cm gesneden en gerild op 14,5 cm. De vouwnaad heb ik aan de bovenkant gelaten; dit met het oog op het 'doorkijkje'. In het voorste deel van de kaart heb ik met een ovale stans (MFT) een 'doorkijkje' gecreëerd; in dit geval aan de linkerkant, omdat ik rechts de kerstboom wilde plakken. Om het niet al de somber te laten ogen, heb ik vervolgens een kleinere stans genomen en daarmee een 'doorkijkje' gecreëerd uit hetzelfde parelcardstock dat ik voor de afbeeldingen gebruikt had en aan de binnenkant van de kaart geplakt. De voorkant van de kaart kon ik nu afwerken met de hotfoilafbeeldingen.
Aan de binnenkant van de kaart heb ik mijn wintertafereel geplakt. Hiervoor heb ik smal dubbelzijdig tape gebruikt. Om deze plakrand weg te werken heb ik uit het parelcardstock een frame van 14,3 x 14,3 en 0,75 cm breed gesneden en dit over de plakrand geplakt.

Nog even de gebruikte materialen op een rijtje:
Aurelie Kalos Collection Cardstock A4 - AUKC1001
Aurelie Vintage Metallilc Cardstock Ivory - AUSP1021
Faber Castell Kleurpotlood Polychromos blik à 120 stuks - FC-110011
Groovi Plate Mate Alphabet - GRO-MA-40002-07
Groovi Plate Mountains&Hills - GRO-LA-40007-03
Groovi Wee Houses Fence A6 Plate - GRO-HO-40167-01
Groovi Wee Shops Tree A6 Plate - GRO-HO-40331-01
Groovi Plate Occasions - GRO-WO-40060-09
IndigoBlu FlitterGlu bottle 120ml - FGJ01
My Favorite Things Die-Namics Inside Out Stitched Oval STAX - MFT-846
Pergamano perkamentpapier 150 grms A4 10 vel - 61406
Tattered Lace The Magic of Christmas Tree+Clear Stamps - ETL344
TODO Multi Funtional Crafting Machine EU-plug - 16931
TODO Pack of 6 Gold Tonal Foils - 18182





Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en graag tot een volgend blogbericht.
Een hele fijne dag gewenst.


Follow Me on Pinterest

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Chique uitstraling!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Aartje zei

Heel chique Angela, mooi dat doorkijkje naar de groovi.
Groeten, Aartje

Wenda zei

Super kaart weer Angela heel mooi gedaan.

Hugs Wenda