zondag 30 april 2017

Cottage Cutz stempels en stansen

Hallo allemaal,
Cottage Cutz heeft recent een leuke mooie nieuwe lijn met stempels en bijbehorende stansen uitgebracht. Er is een cute lijn met beren, maar daarnaast ook een prachtige lijn met bloemen.
Lydia heeft pas al een mooie kaart laten zien met één van de bloemen. Heb je deze blogpost gemist klik dan even hier.
Ik ben aan de slag gegaan met één van de cute stempels. nl Chloe with flowerpot, wreath and flowers.
Deze set bestaat uit 3 stempels met de bijbehorende stansen.


Ik ben begonnen om de afbeelding te stempelen, te kleuren en vervolgens heb ik hem met de bijbehorende stans uitgestanst. Dat werkt heel handig want het is een "open" snijmal die goed past en ook goed snijdt.

Daarna ben ik de kaart af gaan maken met het prachtige papier van First Edition "Sweet Nothings". First Edition heeft paperpads in verschillende maten (12x12, 8x8 en 6x6 inch) Ik heb gebruik gemaakt van de 6 inch (15cm) paperpad.


Voor de kaart heb ik wit cardstock gebruikt van 14,5 x 29 cm en dit gevouwen tot een kaart.
Hierop het zwart gestipte designpapier( 14 x 14 cm)
Vervolgens van het gebloemde papier 2 stukken gesneden ( 6 x 11 cm en 6 x 9 cm). Als laatste nog een strook van het gestreepte papier (2,5 x 14,5 cm).
Het roze papier waar de stempel op staat heb is 8,5 x 8,5 cm.  En vervolgens deze gemat op een stukje zwart cardstock.
De kaart is afgemaakt met een tekststempel uit een set van My Favorite Things. Deze is uitgesneden met een prachtige stans van Spellbinders.
Verder nog wat bloemen (waaronder een takje van Tattered Lace), een vlindertje en 2 parelhartjes.

De stempel is ingekleurd met Faber Castell polychromos potloden en voor de liefhebber hieronder nog even de gebruikte kleuren:
Vacht: 182,179, 280 (neus 271 en wangen 131)
Kleding: 132, 130, 131, 124
Kat: 272, 273, 274 (neus 271, oor 131)
Bijen: 185
Blad: 162, 165
Gras: 167, 165
Bloempot: 271, 272, 273

Hieronder nog even de gebruikte materialen op een rijtje:



Ik wens iedereen een fijne dag.





Follow Me on Pinterest

2 opmerkingen:

Angela zei

Prachtig Aartje!
Wat heb je je beertje schitterend ingekleurd; past perfect bij het prachtige DP. Leuke details ook..... kortom een topper!!!
grt Angela

KarinsArtScrap zei

een prachtige kaart Aartje.
gaaf zo die stans erom heen past.
Gr Karin