woensdag 7 december 2016

Veren


Hallo lieve lezers,

Vandaag hippe veren oorbellen van zilverklei.
Overal kom ik ze tegen, super leuk. Als decoratie, voor in je haar, voor in de kerstboom….
Ik heb veren gemaakt voor in je oren.
Het is ook niet moeilijk om te maken. Met het maken van veren heb je al snel een leuk resultaat.
Leuk voor de feestdagen!

Ik rol 10 gram zilverklei uit tussen 1 mm kleistrips.
Met een naaldpen en de sjabloon voor veren snijd ik 2 veren uit.
De randjes zijn wat rafelig. Maar dat geeft niet want ik beng met de naaldpen en een penseel en een beetje water nog verder textuur aan om het meer op veren te laten lijken.


Bovenin de veren plaats ik een Art Clay Plat Schroefoogje Klein.
Met spuitpasta breng ik de schacht van de veer aan.
Na het drogen bewerk ik de veertjes nog met een naaldvijl en schuurpads en dan bak ik ze af.
De afgebakken veertjes borstel ik met een Roestvrijstalen Polijstborstel.
Daarna patineer ik de veertjes met zwavellever.
Met schuurpads verwijder ik het zwart van de zwavellever tot het alleen in de nerfjes zit.
Oorhaakjes er aan en de oorbellen zijn klaar om gedragen te worden.






Gebruikte materialen & gereedschappen
Art Clay Zilver klei 1 x 10 gram (ZA-0273)
Art Clay Spuitpasta 10 Gram 1 Spuitmondje (ZA-0280)
Art Clay Plastic Kleiroller (ZF-003)
Sjabloon Veren (ZF-0926)
Art Clay Plastic Strips 1 mm 2 Stuks (ZF-006)
Professionele Naaldpen (ZF-004)
Art Clay Plat Schroefoogje Klein 10 Stuks, Artikelnummer: ZK-038A
Art Clay Roestvrijstalen Polijstborstel Langharig (ZF-029)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)
Art Clay Schuurpad groen (1200-1500) fijn (ZR-061)
Art Clay Zwavellever 6 cc (ZF-038)



Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

teadrip zei

Makkelijk en snel mooi resultaat!

Wenda zei

Wat zijn ze weer super leuk Yusti heel mooi.

Hugs Wenda

GerJanne zei

Prachtig!!!

Ellen zei

Gaaf zeg!

Angela zei

Schitterend!