vrijdag 18 november 2016

Cuddling Pebbles


Hallo lieve lezers,

Vandaag een project wat ontstond tijdens een regenachtig dagje fröbelen, deze “knuffel kiezels”.
Deze kiezel kralen heb ik gemaakt met Cernit Nature.

Cernit Nature is onderling heel mooi mengbaar.
Bij sommige kiezels heb ik wit toegevoegd om de kleur wat lichter te maken.
In het eerste (stap voor stap) plaatje zie je de combinatie; Basalt, Quartz & Dekwit.
Andere combinaties heb ik gemaakt met Basalt & Graniet en Quartz & Savannah.
Vooral uitproberen en diverse combinaties samenvoegen is leuk.
Er is ook nog Cernit Nature Sepia een bruin/rode variant, maar die heb ik deze combinatie niet gebruikt.


Ik heb de klei met elkaar gemengd door tussen mijn handen te rollen, op te vouwen, weer rollen,  draaien. Alles kan voor een leuk ‘marmer” effect.
Na het vormen van de kiezels maak ik met een dunne breinaald gaatjes.
Aan deze breinaald bak ik de kiezels ook af.

Op de afgebakken kiezels vorm ik een gezichtje met klei die ik per kiezel heb achter gehouden, zodat het gezichtje wel in de zelfde kleurencombinatie van de kiezel gemaakt wordt.
Eerst een neus, daarna bolletjes voor ogen en een stukje voor de mond.
Met diverse kleitools vorm ik het gezichtje zoals een Modelleerspatel Tweezijdig Premium, Pergamano Ciseleerpen Kleine Kogel 1.5 mm, maar ook cocktailprikkers.


Als de kiezeltjes voor de 2e keer afgebakken zijn en afgekoeld breng ik een beetje zwarte acrylverf aan, wat ik ook weer zoveel mogelijk verwijder.
Eerst met een baby lotiondoekje en daarna met een schuurpad. Zo krijgt het gezichtje meer diepte.
Met een beetje witte acrylverf breng ik wat highlights aan op de oogleden, neus en mond.
Ik rijg de kiezeltjes aan een elastisch draad en de Cuddling Pebbles armband is klaar.


Materialen & gereedschappen
Cernit Nature, 56gr - Basalt 988 (CE0940056988)
Cernit Nature, 56gr - Graniet 983 (CE0940056983)
Cernit Nature, 56gr - Quartz 976 (CE0940056976)
Cernit Nature, 56gr - Savannah 971 (CE0940056971)
Cernit Number One, 56gr - Dekwit 027 (CE0900056027)
Modelleerspatel Tweezijdig Premium (ZR-007A)
Pergamano Ciseleerpen Kleine Kogel 1.5 mm (10011)
Darwi Acryl Brillant 80 ml Noir (DA0350080100)
Darwi Acryl Brillant 80 ml Blanc (DA0350080010)
Art Clay Schuurpad paars (800-1000) medium (ZR-060)






Follow Me on Pinterest

4 opmerkingen:

Ellen zei

Prachtig!

teadrip zei

Gave koppies! Mooi zoals cernit de natuurlijke kleuren weergeeft. Keigoeie armband geworden!

Anoniem zei

Eniggg die kopjes!!!
Creatieve groetjes, Gaby

Aartje zei

Geweldig zijn deze, maar dat moet wel echt priegelen zijn geweest met de gezichtjes.
groeten, Aartje