vrijdag 24 juni 2016

You're the best

 
Hallo en goeiemorgen, gezellig dat je ook vandaag een kijkje komt nemen op het blog van Craftliners! Deze keer ben ik weer aan de beurt om een kaartje te laten zien en jullie hopelijk te inspireren. Het is een kaartje met veel spullen van MFT geworden. Het designpapier, de woordstans en ook het tekststempeltje, ze zijn allemaal van My Favorite Things. Dat merk blijft echt één van mijn favorieten om mee te werken!
 
 
Ik vond het wel een leuk idee om de kleurtjes van de strepen terug te laten komen in de tekst. Daarom heb ik het tekstje, afkomstig uit de Because You stempelset met bijpassende die-namic van MFT, in drie kleuren gestempeld: rood, oranje en paars. Deze kleurtjes zorgen voor een vrolijk effect.
 

Het woord friend heb ik twee keer uit wit cardstock gestanst en op elkaar geplakt. Zo krijgt het woord iets meer body en valt het ook beter op. Zeker omdat ik een wit woord op een witte achtergrond heb geplakt is dat wel belangrijk.
 
 
Werkwijze:
  • Snijd een witte basiskaart van 18 x 12,5, ril en vouw dubbel.
  • Snijd een stukje gestreepte designpapier van 7,1 x 10,3 cm en plak op de basiskaart.
  • Stans een rechthoek uit wit cardstock met de grootste MFT Stitched Rectangle STAX.
  • Stans het woord friend twee keer uit wit cardstock en plak op elkaar.
  • Plak het woord op de witte rechthoek.
  • Stempel de tekst in drie kleuren op een strookje wit cardstock.
  • Zet de gekleurde tekst met nietjes vast op de witte rechthoek.
  • Plak de rechthoek verhoogd op het designpapier.
 
 
 
 
 

Gebruikte materialen:
  • My Favorite Things Rainbow Stripes 6x6 Inch Paper Pack: EP-20
  • My Favorite Things Because You Stamp & Die Set
  • My Favorite Things Die-Namics Friends: MFT-885
  • Aurelie Kalos Collection Cardstock Pack A4: AUKC1001
  • My Favorite Things Die-namics Stitched Rectangle STAX: MFT-506
  • JEJE Produkt 3D Foam 5 mm x 5 mm x 1,5 mm: 3.3115
 
 
 
 
Follow Me on Pinterest

6 opmerkingen:

Angela zei

Prachtige kaart Ellen!

GerJanne zei

Supermooie kaart!

!neke zei

Mooie strakke kaart Ellen !

Sarah zei

Ontzettend mooi!

Wenda zei

Schitterende kaart is het weer geworden Ellen, super gedaan.

hugs Wenda

Aartje zei

mooie vrolijke kaart is dit Ellen.
Groeten, Aartje